Bioenergi

Ny klipp till mindre maskin

16 inlägg 9350 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny klipp till mindre maskin

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49197 hittade denna på blocket http://www.blocket.se/vi/20042674.htm?ca=2_s

Har mejlat han och frågat om mera bilder/film osv......

7336065671.jpg




   TS
Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49242 Satt och stirra på den, hur den funka. Det skulle dessutom gå att lasta med den i gripen ??? Enligt annonsen.

Användarvisningsbild

Re: Ny klipp till mindre maskin

stegmaster  
#49251 finns det nån hemsida til tilverkaren?

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49295 Fick lite mera bilder av han på mejl. Verkar som att klippen är bultat i gripen i ovankant, verkar som dom har en röjare åxå

Kan klistra in mejl konversationen åxå från dom 2 mejlen
Från mej:
Hej!
Har du nån film, merabiler, mera info om klippen? ser riktigt intressant ut.
Peter


Han svarar:
Hej. Inga fler info bara bilder. Det talar för sig själva. Mikael


bioqlipp lastning.jpg

bioqlipp närbild.jpg

bio-qut röjhuvud.jpg


Från mej:
blir nog svårt att sälja utan mera info.....det ser helt klart intressant ut. Verkar vara ett smidigt system
Peter


Han svarar:
Detta är lätt att sälja. Tveksamma behöver bara se på bilderna . Sedan måste man lära sig köra den ,men efter några lass så klarade jag av 2 lass i timmen med et 12t vagn efter en skogsbilväg.Jag tror nog att bara för att det är så billigt så tvekar du. Hade det varit dubbla priset hos en maskinhandlare så hade du köpt den.Röjhuvudet behöver minst 65lit/minut. Mvh Mikael

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49314 Kaxig kille :smile:

Han nog lite rätt i det han säger att om den är dyrare på firma så köper folk

Lite som Levis jeans och "omärkesjeans"

Skulle dock vara intressant att se den i bruk och inte bara talande bilder :P

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

bergqvist  
#49318 jag her klipp på min grävmaskin men denna ser riktigt B ut. hur grovt tar den??? och en sak till den håller su inte ens kvar träder så det får ju ramla hur det vill. skulle inte vilja ha det i hytten. så ska man föra in trädet i den lilla öppningen. ser ut som ett riktigt bonnabygge. vilken skit.

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49321 Jo en så pass enkel och ny sak vill jag gärna se i drift och ha mera information om, tycker iden verkar bra. Bara för att den e billig så behöver det ju inte vara skräp. Oftast så har dom "dyrare" klipparna mera lull lull som denna saknar, denna klipper träd o inge mera, passar nog till oss som vill ha nåt att leka med :lol: :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

bergqvist  
#49328 jo det stämmer det är en leksak. och en kan ju inte fungera i buskar och små skit. så det är nog inget att ha.... :lol: :lol: :lol: :grin:

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49329 Känns som man kan bygga en bättre klipp billigare, man vill ju gärna kunna fånga trädet när det fälls och inte ha det i hytten eller på el ledningar

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

bergqvist  
#49330 jag räkna lite för skojsskull på att bygge en sådan klipp och med allt nytt så skulle et kosta ca 7-10 tusen ha ha ha.. skit dyrt för en leksak.. jag skulle inte ens tenka tanken på att köpa en sådan här klipp. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

skotarlasse  
#49342 Har kört sen 06 med en riktig klipp, det här ser bara löjligt ut.

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49350 Jag går i själv byggar tankar så all info man kan få fram om denna suger man åt sig, men jag måste nog hålla med om att man har sett betudligt bättre konstruktioner än denna.

Men allt nytänk uppskattas om än denna kanske inte nådde riktigt ända fram.......?!?!?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49373 Tycker han skall döpa om den till BioQlipp-kombi. Den går ju nämligen att använda som klave också.
Perfekt nu när S.S slutat stämpla.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

skotarlasse  
#49738 Det finns ett betydligt billigare och effektivare alternativ till leksaksklippar som scand Q och hummern.....en vanlig röjsåg!

Avatar Fallback

Re: Ny klipp till mindre maskin

bergqvist  
#49745 håller med jag köpte ett röjsåg i höstas kostade 7600+m hahahah

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).