Bioenergi

Grotpris

10 inlägg 4790 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Grotpris

jojo72  
#399423 Vad ligger grotpriset räknat per ton i dag?



   TS
Avatar Fallback

Re: Grotpris

rikard_e  
#399426 Tror jag fick runt 70-75 kr m3 nu senaste gången i Maj.

Avatar Fallback

Re: Grotpris

jojo72  
#399427 Tack! Jag blev bjuden 65 kr m3.

   TS
Avatar Fallback

Re: Grotpris

rikard_e  
#399428 På hur många m3 cirka?

Avatar Fallback

Re: Grotpris

jannee  
#399430 78 kr/m3, stjälpt mått 500 m3.
Econova har betalt mer, dock för en betydligt större grothög.

Avatar Fallback

Re: Grotpris

ved huggaren  
#399564 Fick 190 kr / ton senast

Avatar Fallback

Re: Grotpris

uffejohan  
#399642 Det verkar vara olika beräkningsgrunder på flisen. Jag fick betalt efter MWh, hur de nu kunde beräkna det....Enligt min kontakt motsvarade det 75 kr/m3 stjälpt mått men fan vet.... Borde det inte finnas någon branschstandard? Vad säger VMF om detta? Någon som vet?

Avatar Fallback

Re: Grotpris

jojo72  
#399673 Marknaden dribblar med flera olika beräkningsgrunder vilket gör det svårt för säljaren. Är det ngn som vet hur mycket 1 m3 i stjälpt mått väger? Låter av tråden att döma som om 1 m3 kanske väger ett ton?

   TS
Avatar Fallback

Re: Grotpris

jannee  
#399684 När Blekingeflis blåser direkt ned i sina baljor blir det "nog" betydligt mer välpackat än när Econova flisar för att senare tippa över - något som jag i alla fall inbillar mig.
För övrigt finns det nog rätt mycket fiffel och båg i just den branschen = många lyckosökare.
INNAN du säjer din grothög bör du dokumentera hur många m3 löst mått det är, risken finns att man blir lurad på en eller två baljor 😈

Användarvisningsbild

Re: Grotpris

svampbob  
#399718 Jag tror att jag tidigare har berättat hur det gick då jag sålde grotta till Holmen. Det var via mitt dåvarande jobb och tror året var 2007. Det blev flisat och bortkört. När jag några månader senare ringde och frågade om betalning så fick jag till svar att "det är mycket nu och många som inte har fått betalt"
Jag borde kanske ringa igen och kolla :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).