Bioenergi

Ombyggnation Kesla 19G

4 inlägg 3410 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ombyggnation Kesla 19G

Ängagärdet  
#348591 Skogsvagnen var för klen för att hantera klippen, så jag bestämde mig för att bygga på ett litet nätt fäste och köra den med grävaren istället! Tror ni det kommer fungera? (~~)



   TS
Avatar Fallback

Re: Ombyggnation Kesla 19G

Tosca  
#348602 Ja, så länge du är försiktig med sidokrafterna, en rotator är ju aldrig helt stum i sidled, vilket grävaren är i mycket högre grad.
Du kan behöva sätta på skydd för slangar och kabel på stickan, men det kommer du nog att märka ganska snart.

Användarvisningsbild

Re: Ombyggnation Kesla 19G

Fredrik Reuter  
#348612 Hej,
Jag tror det kommer fungera bra!
Det är ju lite som de ser ut när de kommer från fabrik, anpassade för grävare, snyggt!
Enda passus är väl att gripen är den som kan gå sönder, det är ju bra mycket mer krafter i en grävsticka än dito skogsvagn.

De jag sett för grävare har varit snäppet större.

Användarvisningsbild

Re: Ombyggnation Kesla 19G

Ängagärdet  
#348628 Nu är det ju så att jag smeker spakarna i grävaren mjukare än frun, så det ska nog hålla! :surp: Tror det blir mer rationellt, precisionen med grävaren är överlägsen skogskranen, sen har man dessutom dubbla flödet och några bar högre tryck!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).