Bioenergi

Flis

6 inlägg 6189 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Flis

skogshund  
#220634 Hejhej.

Jag tänkte arrendera en bit mark om 2500kvm i Norrtälje. Det jag undrar är vad det ev. skulle kosta om man vill täcka marken med flis eller bark. inte alls för tunt lager. Marken ska användas som hundrastgård. Tanken med flis är att för hindra så gott det går att marken blir allt för lerig vid nederbörd. Jag vet inte om det är en god ide med flis eller bark för det ändamålet. Vad anser ni och hur mycket flis eller bark skulle det förslagsvis krävas, och vad skulle det då kosta, (inkl. moms)? Brukar man köpa flis eller är det nått som folk med flis gärna vill bli av med och man då kanske kan höra med markägare om de har flis som man kan ta/få?


Tacksam för svar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Flis

tallen100  
#220661 Vet bara att du troligtvis får köpa flis om du ska ha, flis säljs ju bland annat till värmeverk, och en del privatpersoner flisar och eldar själva.. bör ju bli ett ganska tjockt lager som du får lägga ut om det ska stå sej skulle jag tro.

Avatar Fallback

Re: Flis

Rolfnilsson400  
#220663 10 cm tjockt->250 kubikmeter

Pris 200/kubikmeter-> 50000KR
Gissar att du får betala runt 50 tusen

Avatar Fallback

Re: Flis

skogshund  
#220687 Ahaa! Tack för svaren!

   TS
Avatar Fallback

Re: Flis

Simon.M  
#220706 Tror man borde kunna få det billigare än 200 kr kubiken får ju bara 85 kr om man säljer till värmevärk o kan man komma över svart så kanske runt 50 - 60 kr plus flismaskins kostnad hör med typ kommunen var dom får tag på flis dom brukar ju lägga på motionsslingor i skogen

Avatar Fallback

Re: Flis

skogshund  
#220709 Simon, just det det ja! smart, ska höra med dom.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar