Bioenergi

Motor på flishogger

6 inlägg 5876 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Motor på flishogger

Flishogger  
#219111 Jeg har en traktormontert flishogger (Heizohack 14-800). Skal bruke Scania- motor i steden for stor og dyr traktor. Trenger ca. 400 Hk. Hvilken motor bør jeg bruke? 6 el 8 cyl ? Elektronisk med injektorer eller gammel dieselpumpe?



   TS
Avatar Fallback

Re: Motor på flishogger

Ferguson system  
#219265 Hei. Du kommer nok langt med en motor med ei mekanisk dieselpumpe, mindre som kan gå galt. Scania ds 11 motor eller volvo td 100 burde være passe størrelse. Jeg kjenner en som skal bygge flishugger med luftkjølt deutz v12 twin turbo.

Avatar Fallback

Re: Motor på flishogger

Flishogger  
#219291 Takk. Jeg har snakket med mange, og prøvd å finne en motor som passer. jeg har fått bra pris på brukte lastebilmotorer. Og fått pris på motorstyring. Hvis jeg velger rett motor så blir det ikke så kostbart. Men hvis jeg tar feil.... Da blir det dyrt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motor på flishogger

Ferguson system  
#219300 Ja, det blir fort dyrt hvis man velger feil. Skal du bygge selv, eller få noen til å gjøre det for deg?

Avatar Fallback

Re: Motor på flishogger

Flishogger  
#219315 Jeg får hjelp av en som kan det. Men det er viktig å vite hva man skal ha når man står i butikken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motor på flishogger

Flishogger  
#230524 Det ble en 6 cyl. 98 mod. Håper at den er ferdig denne uken. Det var mye å tenke på. Den får Bluetooth fjernstyring og kamera. Tror det blir bra... Men nå er jeg trøtt av å vente

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).