Bioenergi

Packa småsäckar

4 inlägg 3557 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Packa småsäckar

marcus_ford 3600  
#139584 Hej. Undrar hur ni packar era småsäckar. Själv kör jag med vippstativ och det funkar vell bra men tycker det tar tid. Nu ska det ochså nämnas att jag bara packar 3-4 hundra



   TS
Avatar Fallback

Re: Packa småsäckar

-Tomas-  
#139588 Just nu kör vi med en kanal gjord av en 25 l dunk medan vi funderar på om vi ska fortsätta med säckar eller inte. Får bli en riktig kanal eller vippstativ om vi ska fortsätta så det blir lite bättre fart på det hela..

Avatar Fallback

Re: Packa småsäckar

Skogsekorren  
#139756 Hej,

Jag kör också med vippstativ...

Är det någon som vet om det ens finns någon packmaskin till ved?

Har hört folk som snackat om det, men att det skulle ligga på flera hundra tusen. Jag har i alla fall aldrig sett någon..

Avatar Fallback

Re: Packa småsäckar

jd6630  
#139763 kisa har en packare, jäkla pilleri e de . ja har deras pack system men tycker ändå de e pill me de. anser att de e bättre me lös ved. har packat ihop ett par hundra säckar o ska sälja i vinter om nån vill ha
har en ställning ja byggde själv där säcken hänger osse lägger man i ved träna, tycker de går fortare

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).