Dalarna (W)

Motorsågssamlare

249 inlägg 132439 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

tallen100  
#248348 Ja ja håller med dej snickarn, det hade man stått ut med 8)

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

anersimyra  
#248352
Blivande snickare skrev:Anersimyra: Levererade tomten det han kom åkande på så får han gärna komma till mig åxå! :lol: 8)
Tyvärr inte, han kom gående utefter vägen. "Tomten" var ute och samlade pengar till världens barn. Jättebra kan tyckas. Men jag googlade på Tomten i fråga, byggbolag med vidhängande konkurs fanns i säcken, därtill tror jag mig känna igen honom från en plats där gästerna i vart fall förr i tiden bjöds vatten och bröd, troligtvis även vid juletid.. :shock: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

tallen100  
#248366
anersimyra skrev:
Blivande snickare skrev:Anersimyra: Levererade tomten det han kom åkande på så får han gärna komma till mig åxå! :lol: 8)
Tyvärr inte, han kom gående utefter vägen. "Tomten" var ute och samlade pengar till världens barn. Jättebra kan tyckas. Men jag googlade på Tomten i fråga, byggbolag med vidhängande konkurs fanns i säcken, därtill tror jag mig känna igen honom från en plats där gästerna i vart fall förr i tiden bjöds vatten och bröd, troligtvis även vid juletid.. :shock: :lol: :lol:

Sicken Tomte :surp:

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250465 Ja nu kan man summera året det blev bara 19 sågar vilket tyder på att jag börjar trappa av.
12 dagar blev det med visningar på olika ställen vilket är väldigt trevligt det har gett många trevliga stunder. Prövar nog en sommar till.
Reportaget i TV4play Dalarna va kort man får inte fram så mycket som man önskar men trevligt att dom ser att vi finns till.
Ha en God jul på er önskar en Gammal man.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#250470 Hej Åke!

Trevligt att höra att du tänker knega på ett år till i samlarbranschen. Hoppas jag skall ha tid att hälsa på nån gång under nästa år, har alltid varit lika trevligt att träffas.

Önskar dig en God Jul och Gott Nytt år från en välmogen yngling!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#250476
backman skrev:Ja nu kan man summera året det blev bara 19 sågar vilket tyder på att jag börjar trappa av.
12 dagar blev det med visningar på olika ställen vilket är väldigt trevligt det har gett många trevliga stunder. Prövar nog en sommar till.
Reportaget i TV4play Dalarna va kort man får inte fram så mycket som man önskar men trevligt att dom ser att vi finns till.
Ha en God jul på er önskar en Gammal man.

God jul, backman :wink: ! Fantastiskt bra att du holler i gong och gör ett hemskt viktigt arbete för vår nära historie! :grin:

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

åberg  
#250486 Vilken käck reporter som tordes vara hjälpsågare! :smile:

Prydliga rader med sågar. Prydlig gubbe också, ser inte ut för att ha varit pensionär i mer än ett halvt decennium. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#250952 Var hos min ÅF i dag och tittade på hans nya affär. I utstellningen ingick den här :wink:
IMG_3921.JPG

På skylten står det: GARANTI!

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

tallen100  
#250954 Kan det vara garanti på den än :wink: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#250955 Det är en jättebra affär, som varit där i 40 år, men garantiskylten är vell på skoj! :grin: Men, sågen är ju kvalität!

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

tallen100  
#250958 Står det en Stihl 020? framom i bild...

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#250966 Jomenvisst är det en 020 som tittar ut med baken.

Och den stora sågen är en IEL Beaver, en av de första enmanssågarna, om inte rent av den första, så som det är angivet här: http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/e ... enDocument

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

JensSkoog  
#250989 Stämmer. 020 i mycket god skick!

Avatar Fallback

Re: Motorsågssamlare

tallen100  
#250990 Ja tyckte väl det, har en sånn stående som är i fint skick! brukar använda den i bland till kvistning å klen ved, den går superfint!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågssamlare

totte  
#251020 Var rädd om den fina gamla klenoden! :grin: :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar