Rundvirke

Varför är det så svårt att få tag i sågtimmer?

4 inlägg 20397 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Varför är det så svårt att få tag i sågtimmer?

SnickarJojje  
#325061 Hej!

Varför vill ingen sälja sågtimmer? Har försökt överallt att få tag i lite lövsågtimmer men man får inte ens chansen att handla någonstans härnere i skåne. Är marknaden så inpissad att nya kunder är helt ointressant?

Mvh
Jojje



   TS
Användarvisningsbild

Re: Varför är det så svårt att få tag i sågtimmer?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325121 Vad handlar det om för volymer?

Avatar Fallback

Re: Varför är det så svårt att få tag i sågtimmer?

SnickarJojje  
#325206 Inte jätte mycket till en början. Svårt att beräkna med när ingen vill vara tillmötesgående och svara på frågor eller något med :lol:

hade tänkt börja med en bil och släp och sen beställa efterhand så fort jag förmår att dra in pengarna till fler lass.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varför är det så svårt att få tag i sågtimmer?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325233
SnickarJojje skrev:Inte jätte mycket till en början. Svårt att beräkna med när ingen vill vara tillmötesgående och svara på frågor eller något med :lol:

hade tänkt börja med en bil och släp och sen beställa efterhand så fort jag förmår att dra in pengarna till fler lass.

Jag tror det förekommer mycket byteshandel mellan olika inköpare så de byter säkert björkvolymen mot något de har mer nytta av, Södra har ju till och med haft svårt att få fram björktimmer till sina egna sågverk.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).