Verkstan

Svarva bussning

8 inlägg 3804 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svarva bussning

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113981 Är det nån här som kan svarva en bussning åt mig?

Är en stötdämparbussning till motorcykel, Honda vill bara sälja kompletta dämpare för 4000kr :shock:

Går ju att göra av nån lite hårdare plast/nylon eller vad f*n som helst egentligen!

Måtten i mm är:
Innerdiameter 10
Ytterdiameter 20
Längd 30

Alternativt om någon råkar veta vart det sitter bussningar av lämplig storlek så kan jag beställa den vägen.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Svarva bussning

tjoolahopp  
#113988 Jag bor i Dalarna i Grycksbo, är svarvare till yrket. Kan titta vad det finns för material hos oss.
Du kan nå mig på tel. 072-2000590 Micke heter jag.

Avatar Fallback

Re: Svarva bussning

Danne  
#113997 Hej kolla in internordic http://www.internordic.biz/default.asp?id=41&lng=se de har en hel del grejer!

Användarvisningsbild

Re: Svarva bussning

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114011
tjoolahopp skrev:Jag bor i Dalarna i Grycksbo, är svarvare till yrket. Kan titta vad det finns för material hos oss.
Du kan nå mig på tel. 072-2000590 Micke heter jag.


Jag ringer dig imorgon så hinner du kolla om ni har nåt lämpligt material hemma.

Kollar upp interbearing också.

/Markus

   TS
Avatar Fallback

Re: Svarva bussning

tjoolahopp  
#114018 Det blir bra det...

Avatar Fallback

Re: Svarva bussning

Cat554  
#114048 Nu løser det seg, ellers har jeg flere ganger løst det med en bit gummislange. Er den litt liten, så ta den lite vel lang, og klem til.

Användarvisningsbild

Re: Svarva bussning

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114098 Det löste sig lokalt, kom på att jag hade glömt fråga en mekanisk verkstad och de kunde svarva den idag.
Tack ändå!

   TS
Avatar Fallback

Re: Svarva bussning

tjoolahopp  
#114112 Vad bra att det löste sig..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).