Kan man helt enkelt sätta en kran efter o liksom köra ner ett i taget eller finns det nåt annat knep?
Magnus M
ulfgustav skrev:Om du bara skall använda dem som stödben utan att kräva individuell körning av dom så kan du ju bara koppla dom paralellt
ulfgustav skrev:Om du bara skall använda dem som stödben utan att kräva individuell körning av dom så kan du ju bara koppla dom paralellt
Magnus M skrev:Jag tänkte så oxå först men då måste det väl dit nåt mer så inte oljan kan röra sig mellan kolvarna eller tänker jag galet?
Magnus M
Magnus M skrev:Hur kopplar man enklast 2st stödben när det bara finns en spak över i ventilpaketet?
Kan man helt enkelt sätta en kran efter o liksom köra ner ett i taget eller finns det nåt annat knep?
Magnus M
Zalman skrev:Billigast är att bara ha en kulventil, men då blir det i praktiken bara att lasta åt ett håll så oljan inte kryper
över till andra stödbenet.
Bengt.Svensson skrev: För det mesta använder jag båda spakarna samtidigt när jag sätter ner stödbenen och det funkar fint.
axwell skrev:Bengt.Svensson skrev: För det mesta använder jag båda spakarna samtidigt när jag sätter ner stödbenen och det funkar fint.
Det är nog inte det trådskaparen menar med parallellkoppling, du tycks ju ha två spakar, alltså två ventilsektioner.
Har jag missförstått dig?
Magnus M skrev:Med 2 spakar blir det ju nåt helt annat. Det blir ju stängt ut mot båda kolvarna när du släpper spaken. Om man sätter 2 kolvar på en spak utan nåt mer så kan ju oljan flyta mellan kolvarna o kärran "vagga", om jag tänkt o förstått rätt. Det är det fenomenet jag vill undvika.
Jämföra med en lastare går ju inte riktigt. På en sån sitter ju kolvarna fast mekaniskt i samma ram.
Mitt ventilpaket har 6 ventiler o 5 går åt till kranen. Det går inte att bygga på en utan då får jag isf. skaffa ett till med 2 ventiler o det känns onödigt. Det kommer inte att bli några stora volymer som ska köras med denna kranen/kärran utan lite vedkörning bara.
Magnus M