Verkstan

Släpvagns kontakt på Bilen

6 inlägg 4206 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Släpvagns kontakt på Bilen

kröll  
#106823 Hej där alla Glada .Provar på det här Forumet oxså
Jo jag Bytade El koppling på släpkontakt på min WW GoLF 90
den stod o drog tjuv ström så jag fick byta den ,men men jag köpte då en ny på Biltema och jag tyckte att jag hade ritat av den gamla hur den var monterad ,men nej tydligen hade jag inte det, den funkar inte .E här någon som vet och som kan sådant här .Den e monterad i baklampan på Golfen ( orginal ),och dom färgerna som går från den e följande och på vilka plintar skall dom in på ????? Om här e någonsom kan hjälpa mej ,så kan ni ju vara snälla sätta markeringarna/siffrorna efter = På respektive plats
Jag har ingen Brun Tråd

Kopplings plinten har dessa markeringarna : 2 /54g , 1L , 6 / 54 , 5 / 58 R , 4 R , 7 / 58 L , 31 / 3 ,

Gul =
Blå =
Röd =
Grön =
Svart =
Grå =
Vit ( Grov ) =

Tussen tack på förhand Mvh Christer Hbg



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Släpvagns kontakt på Bilen

axwell  
#106878
kröll skrev:Jag har ingen Brun Tråd

Kopplings plinten har dessa markeringarna : 2 /54g , 1L , 6 / 54 , 5 / 58 R , 4 R , 7 / 58 L , 31 / 3 ,

Gul =L-1 blink vä
Blå =54g-2 dimbakljus( den använder jag istf. för laddning av batteri i husvagn, en del har den för backljus)
Röd =54-6 broms
Grön =R-4 blink hö
Svart =58L-7 bakljus vä (ibland ersatt av en grå tamp eller en brun)
Grå =58R-5 bakljus hö( ofta brun men i släpet är de byglade eftersom båda bakljusen skall lysa samtidigt)
Vit ( Grov ) =31-3 jord (minus)

Avatar Fallback

Re: Släpvagns kontakt på Bilen

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106917 Ärendet är väl i och för sig redan löst, men en länk skadar kanske inte ändå:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sl%C3%A4pvagnskontakt

Avatar Fallback

Re: Släpvagns kontakt på Bilen

kröll  
#106922 Skall testa det Axwell tusen tack så länge jätte bra förklaring.För jag har nog en 10 lappar och modeler som jag kopplat den på men det har inte fungerat som det skall
Men Nose det var ju den här jag inte har 5 58R Höger bakljus Brun så det var ju därför jag blev helt stäld
Mvh Christer Hbg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Släpvagns kontakt på Bilen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107003 Bygla bara ihop h & v bakljus.

Avatar Fallback

Re: Släpvagns kontakt på Bilen

kröll  
#107160 Allt var åt H - e heeeeeeeeeeeee Fick köpa en provare sen gick det
Tussen Tack alla som Hjälpte till

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).