ons 18 aug 2010, 15:20#98492
..och köpa en vanlig traktor med 3 punktsfäste,har kolla blocket m.m..vad är det för skillnad på industrimodell och vanlig modell
ons 18 aug 2010, 23:20#98532
Hade en Volvo bm 430 industri, Var starkare framaxel på den. Sen var det större hytt med litet passagerarsäte och så var den gul. Möjligt att det var mer men inte som jag vet om i alla fall... Tror inte att växellådan var spärrad i alla fall...
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
ATK- Syd-östra Västergötland- tor 26 aug 2010, 20:28
tor 26 aug 2010, 20:28#99146
På BM är det 3-punkt, kraftigare framaxel(ej ställbar) tåligare bakaxel med annat stål i. Som sagt andra däck, vissa modeller med extra säte, extra hydralik.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.