Verkstan

Full driven boggie, hur bygga

5 inlägg 4684 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Full driven boggie, hur bygga

tjoolahopp  
#92551 Har någon några ideer hur det skulle enkelt kunna gå att bygga boogi drift.
Har själv lite ideer att då använda profil rör som kedjedriften går i samt flänslager hus vid hjulen.
Det som jag lurar mest på är själva boogi lagringen samt drivningen ut till kedjorna.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Full driven boggie, hur bygga

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#92582 Vilken maxtyngd på ekipaget?
Varför inte hydraulmotorer i varje nav?

Användarvisningsbild

Re: Full driven boggie, hur bygga

Kse  
#92584 Robsondrift är väl lättaste vägen att gå.

Användarvisningsbild

Re: Full driven boggie, hur bygga

Skogstomte  
#92589 Profilrör går säkert bra om de är kraftiga nog. Däremot är jag tveksam till flänslagerhus för de är ju gjutna. Vid de extrema laster det kan bli frågan om så lär de spricka. Tänk på att man kan komma åt en sten antingen med lagret eller i vart fall med fälgen. Dessutom så är de inte täta, det kommer att läcka in vatten i boggilådan och rinna ut olja om det ska vara det till kedjan? Tror det är bättre att gå den jobbiga vägen och bearbeta in lager- och tätningslägen direkt i lådan och använda inbyggnadslager av lämplig typ... För fulldrift är ju det enda riktiga 8)

Avatar Fallback

Re: Full driven boggie, hur bygga

tjoolahopp  
#92715 Tanken kring detta bygge är då att förbättra en vagn till vimek minimaster 101.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).