Verkstan

Rottne Blondin problem med drivrullar

6 inlägg 4097 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne Blondin problem med drivrullar

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90035 Problem är att drivrullarna på vagnen vägrar att gå upp oljan kommer dit men det händer inget verkar att ena rullen sitter fast nere. Hur tar man enklast loss kolven till rullen måste man lossa knuten och flytta ut rullen för att få ur bulten i kolven. Fortsätter i morgon med felsök är tacksam för alla förslag.
MVH En nöjd Pensionär.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90066 Du kör väl samtidigt som du försöker lyfta rullarna?

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90093 Ja enligt uppgifter från ägaren så har han kört både fram och bakåt det lilla jag sett hittills är att höger rulle sitter nere medan den vänstra har vi lyckas få upp när vi lossat slangarna. Återkommer med rapport i kväll.
Tack för svaret alla förslag är välkommna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90096 Sitter det bärgningsvinch på maskinen? Den funkar så att man slår om en ventil så får den olja från rullarnas höj/ sänk funktion.

Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90108 Problemet är löst en kran till någon extrautrustning stog i fel läge efter lite provning löste det sig och ägaren blev nöjd.Det är lite spännande med dom gamla maskinerna som det suttit lite av varje på.
Så nu är jag sysslolös igen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90242
Skogsola skrev:Sitter det bärgningsvinch på maskinen? Den funkar så att man slår om en ventil så får den olja från rullarnas höj/ sänk funktion.

Var och tittade på maskinen igen och det stämmer som du sa att den kran som jag pratade om hörde till winchen och inget annat som stog i fel läge. Föraren tyckte det va märkligt. Det sitter en kran på höger sida mittemot därifrån går en slang bak i vagnen till huset för diffen med trasig koppling och ligger lös vad skall den ha för funktion olja sprutar om man slår om höger kran och drar i reglaget.
Har inte så stor erfarenhet av denna modell så det är bäst att ni funderar åt mig

Tack så mycket MVH SÅB22

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).