tor 02 aug 2012, 22:37#182282
Det här var inte smidigt. Det verkar inte som att man kan ta bort huven utan att allt annat - spakar, reglage, pbromskontakt etc- är demonterat först. Moment 22 alltså.
Jag har tagit bort stolen och plåten under den. Men resten av golvet sitter i ett stycke med huven. Så där kommer jag inte längre.
Rätt metodik verkar vara att demontera plastplattan längst fram på huven, sedan ta loss spak efter spak, med början med pbromsspaken och sedan fortsätta bakåt. Kullederna är trixiga att ta isär, sitter en tråd som säkrar kulan på plats. Hållaren till gruppväxelspaken lossas bakifrån, ta bort den bockade täckplåten som sitter bak utanpå hytten.
Jag har mätt så noggrant jag kunde och svetsat spaken därefter, fick det till att den förskjuts 17 mm i sidled mellan hylsan och växelkulissen. (udda material att svetsa i, fräste inte som vanligt stål?).
Håller nu på att montera, har precis fått spaken på plats och skall fästa de !"#¤% trådarna som säkrar kullederna...
Tackar för alla tips!
/Albin