Verkstan

Växellådsolja ill snäckväxel

19 inlägg 12902 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Växellådsolja ill snäckväxel

Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68293 Hör med Kabetex vad de har att säga och sälja.

http://www.kabetex.se/

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Växellådsolja ill snäckväxel

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78016
Niking skrev:Idag var jag och lämna tillbaks Mobile-oljan. Därefter åkte jag till statoil och de rekommenderade Statoil Loadway EP 220 eller möjligtvis Loadway EP 320. Några kommentarer om oljerekommendationerna?

Dock var den minsta kvantiteten 10 liter, vilket lär räcka i några decennier för mina nuvarande behov. Literpriset var väl iofs överkomligt, 54 kr + moms, även om 10 liter känns väl dyrt. Vidare skulle frakten för denna 10-litersdunk gå på 220 kr... Alltså totalt 895 kr 😡 Så jag letar vidare.
/Niklas


Nu fick jag bita i det sura äpplet och beställde hem en 10 liter dunk med Statoil Loadway EP 320. Då statoilhandlaren också passade på att beställa hem lite oljor, så skulle jag nog slippa den hutlösa frakten.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Växellådsolja ill snäckväxel

totte  
#78021 Du får väl ta och tappa upp resten på små plastflaskor och sälja till ett lagom hutlöst pris till andra som har snäckväxlar :wink:

Användarvisningsbild

Re: Växellådsolja ill snäckväxel

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78024 Det var förstås en tanke :lol:
/Niklas

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).