Verkstan

Indexator GV7b Läkage

4 inlägg 3704 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Indexator GV7b Läkage

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67685 Ja som rubriken lyder jag har en rotator som fungerar bra men läker ut olja vid tappen som gripen sitter på
min fråga är om någon här vet vart man hittar packningssatts och vilken svårighetsgrad arbetet har



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Indexator GV7b Läkage

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67694 Tar man isär så byter man ju alla packningar. Det är två sköra pappringar som ska monteras med varsamma händer och mycket smörjfett på. Annars är det inte så bökigt. Flera maskintillverkare har använt den där rotatorn så delarna bör finnas på hyllan.

Avatar Fallback

Re: Indexator GV7b Läkage

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68573 GV7 är enkel att plocka isär eftersom den bara har 2 vingar. Inget som flyger runt när du tar av stator ringen. Man brukar ha en kona för att tvinga ut "pappringen" vid montering och sen använda baksida på det verktyget för att tvinga ihop tätningen igen. Alternativ så kan man använda en kolvrings kompressor till det. I det här fallet så behöver du inte ta lös stator ringen från axeln utan lossa bara undre stator kolla tryckbrickan så det inte är sprickor i den brukar vara vanlig på äldre där det satt kullager nyare har mässing bussning där. Under den så sitter tätningen som läker för dig om jag inte minns fel. "Pappringarna" sitter på andra sidan av axeln i överhalvan. Jag skulle rekommendera som Skogsola säger byt alla packningar sen har du en rotator som håller i många år till :grin:

Avatar Fallback

Re: Indexator GV7b Läkage

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68583 Man får tacka för svaren jag har köpt en packningssatts men inte vågat skruva isär rotatorn.
Men det verkar som att det inte är direkt raketforskning iaf..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).