Verkstan

TJ 870B kranstyring problem

2 inlägg 2530 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

TJ 870B kranstyring problem

Pareidolon  
#483780 Har en 1999 Timberjack 870b som har fått vatten inn i venstre palett/joystick. Etter grundig rens og tørking av alt inni der har jeg fremdeles problemer med joystickens X-akse: når jeg går inn på datoren og velger -> [Joystick] -> [1.888] så er verdien på venstre X-akse feil (skal være ~2,5 volt, men er mye lavere). Problemet er (tilsynelatende) lokalisert til kretskortet som joysticken er koblet til, hvis det kobles ut blir verdien riktig. Men sånn jeg forstår det så går signalet fra joysticken gjennom det kortet, uten innvirkning fra elektronikken i kortet (fra svart kontaktdon raka vegen til den blå bredvid)!?

Bild


Hvis jeg kobler ut sladden fra armlenet som går inn på undersiden av kretkortet ) så blir endres verdien for venstre X-akse også. Er det kretskortet som er gåent, TMC Chair Modulen, eller er det noe i mellom de to som kan skape problemer? Tacksam for alle tips!



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: TJ 870B kranstyring problem

Pareidolon  
#484937 Løsningen ble å strekke en ledning fra punkt 4 på TMC Chair modulen og opp i armlenet, og så koble joystickens X-kabel inn på denne. Funker fjell :-bd

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).