Verkstan

Monsun Tison HV07

8 inlägg 8113 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Monsun Tison HV07

M,ohlsson  
#453280 Hej! Efterlyser nån som har erfarenhet av HV07 ventilpaket. Det jag har läcker så jag beställde hem nya packningar, monterade ihop det och det läcker värre än innan. Har haft grejerna nere 3 gånger nu men lyckas ändå inte. Det är servoblocken jag har haft nere och inte sliderna.

Mvh Martin



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Monsun Tison HV07

AKKAMAAN  
#454914 Men vart exakt läcker det?
Har du lossat dragstängerna som håller gavlarna på plats?

Avatar Fallback

Re: Monsun Tison HV07

AKKAMAAN  
#454927 Här är enlänk till den kompletta dokumentationen för HV07, PDF från VOAC (fd Monsun Tison, idag Parker)

Avatar Fallback

Re: Monsun Tison HV07

ulfgustav  
#454953 Hej. För mig så skulle det inte förvåna om det är en spricka i någon sektion. För att hitta denna så krävs nogranhet och tålamod

Användarvisningsbild

Re: Monsun Tison HV07

Roger Pehar  
#479271 Har du fått tag i ett paket?
Om inte, kontakta mig på 036327319

Avatar Fallback

Re: Monsun Tison HV07

M,ohlsson  
#496966 Glömt svara hur det slutade. Felet var att arbetstrycket var alldeles för högt ställt och det gjorde så packboxar trycktes sönder så vi delade paketet och bytte o-ringarna med tillhörande stödringar sen har det varit tätt. Det läckte ut så vi trodde att det var servosektionerna som läckte men det kom inifrån.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Monsun Tison HV07

akerslund  
#527842 Hej,

Söker dokumentation och reservdelar till Monsun Tisons, var kan jag hitta detta?

Mvh

Avatar Fallback

Re: Monsun Tison HV07

M,ohlsson  
#529059 Jag har för mig att jag hittade sprängskisser och reservdelslistor på maskinistens forum.

Mvh Martin

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).