Verkstan

Svets?..

22 inlägg 13047 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Svets?..

tallen100  
#393628 Ja den verkar som sagt fin att svetsa med, jordklämman kommer nog bytas ut iaf... riktig fläkt verkar det vara i den som går en stund efter man har slagit av svetsen, så det blir intressant att se om det är något att ha. Jag svetsar inte så jättemycket det blir mest när något går sönder, vilket iof händer ibland :roll: .

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Svets?..

tallen100  
#465097
axwell skrev:Låt oss höra hur det fortlöper med svetsen, den har ju bra värden enl specs. för det priset. :|

@axwell har ju glömt att rapportera :oops: , har svetsat en del med den och jag är då nöjd, bränner alla pinnar ja provat riktigt fint, lätt att tända, och framför allt lätt att bära med sej så den förvaras inomhus tror det spar på grejorna att slippa temperaturväxlingar. Det enda är att jag ska sätta dit en rejälare jordklämma.
Så helt klart prisvärd :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Svets?..

tallen100  
#465098 :lol: såg precis att jag skrev för drygt ett år sen att jag nog skulle byta ut jordklämman :roll: , ja man ska ju inte förhasta sej :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Svets?..

Tosca  
#479598 Nä, det gäller att låta beslut mogna.

Avatar Fallback

Re: Svets?..

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479614 Jula säljer Esab Buddy Arc 145 för 1999 kr för tillfället. Bra pris.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och ... er-210038/

Avatar Fallback

Re: Svets?..

tallen100  
#479646
Tosca skrev:Nä, det gäller att låta beslut mogna.

jo.... :d

   TS
Avatar Fallback

Re: Svets?..

Plassarn  
#479881 Köpte denna för 500 spänn på en auktion. Svårslagen - både när det gäller kvalite och svetsegenskaper. Ska du svetsa grövre än 2.5mm elektroder så tycker i alla fall jag att du bör välja en 3-fas maskin - oftast, om man nu inte går upp i pris rejält, så är enfas-svetsarna så klena att de ger en väldigt svårkontrollerad smälta - de orkar helt enkelt inte.

Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).