Verkstan

Lågfartsmunstycke

12 inlägg 10720 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lågfartsmunstycke

Hammaren  
#377642 Har skruvat av förgasarna på min Yamaha venture 480, då den går lite dåligt på låga varv, skotern kom aldrig ut förra vintern pga snöbrist, nu när jag skulle motionera den lite så gick den lite dåligt på lågvarv. så jag tänkte göra rent lågvarvsmunstyckena. bifogar sprängskiss, visst är det nr 15 som är lågvarv??
https://www.shopyamaha.com/parts-catalo ... CARBURETOR



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Lågfartsmunstycke

tallen100  
#377647 Det stämmer nog, men gör rent allt när du ändå har isär.
Har du fyllt i färskt bränsle? Min gick inte alls som den skulle när jag tog ut den, men en skvätt färsk bensin så gick den som den skulle.

Avatar Fallback

Re: Lågfartsmunstycke

zeetorg  
#377648 Den är märkt pilot jet, så det verkar stämma ja.

Användarvisningsbild

Re: Lågfartsmunstycke

Hammaren  
#377651
tallen100 skrev:Det stämmer nog, men gör rent allt när du ändå har isär.
Har du fyllt i färskt bränsle? Min gick inte alls som den skulle när jag tog ut den, men en skvätt färsk bensin så gick den som den skulle.

Ja jag hade en liten skvätt gammal bensin i den, så jag trodde det berodde på det, men jag tankade i färskt och tog en lite längre tur igår, men det hjälpte inte. Så nu får man väl ge sig på förgasarna, han går perfekt när man ger på lite gas,
men går lite dåligt, nästan på en cylinder på lågvarv.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lågfartsmunstycke

Hammaren  
#377653
zeetorg skrev:Den är märkt pilot jet, så det verkar stämma ja.

Det trodde jag var nån som körde flygplan. :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Lågfartsmunstycke

tallen100  
#377657 Hmm kan även vara ett tändstift som inte är riktigt friskt...

Användarvisningsbild

Re: Lågfartsmunstycke

Hammaren  
#377662
tallen100 skrev:Hmm kan även vara ett tändstift som inte är riktigt friskt...

Bytte båda för säkerhets skull, skotern gick ju när jag ställde in den, men fel kan det ju bli när den står still tydligen. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Lågfartsmunstycke

tallen100  
#377670 Ja konstigt nog verkar stillastående ge mest krångel :lol:

Avatar Fallback

Re: Lågfartsmunstycke

jannee  
#377674 Innan man ställer maskinen för säsongen bör man köra förgasaren totalt tom på bensin, bildas lätt någon typ av kristaller som sätter sig på olämpliga ställen.
Eller ta för vana att varmköra varannan månad.
Spelar kanske ingen roll för man glömmer lätt bådadera. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Lågfartsmunstycke

Hammaren  
#377678
jannee skrev:Innan man ställer maskinen för säsongen bör man köra förgasaren totalt tom på bensin, bildas lätt någon typ av kristaller som sätter sig på olämpliga ställen.
Eller ta för vana att varmköra varannan månad.
Spelar kanske ingen roll för man glömmer lätt bådadera. :oops:

Det är ju det som är kruxet, man tänker att man borde starta skotern när man går förbi den på sommaren, men jag gör det senare tänker man, jag har ju inte tid nu. :smile: så det blir inte av, och vips så är det vinter! :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Lågfartsmunstycke

zeetorg  
#377692
Hammaren skrev:
zeetorg skrev:Den är märkt pilot jet, så det verkar stämma ja.

Det trodde jag var nån som körde flygplan. :wink:


Jaha då var jag väl helt ute och cykl... jag menar flög då. :lol:

Själv så tycker jag att dom skotrar jag blandar olja till själv klarar ett uppehåll bättre än där jag har autolube.
Jag antar att det blir en skyddande oljefilm som förhindrar att munstyckena sätter igen.
Ny bensin behövs ju självklart oavsett

Användarvisningsbild

Re: Lågfartsmunstycke

Hammaren  
#377849 Gjorde ren alla munstycken idag, det var tätt i ett av lågvarvsmunstyckena, så nu går skåjtern som en skållad råtta igen! :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).