Verkstan

Alger?

17 inlägg 10845 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Alger?

Seb macahan  
#362449 Jag är rädd att jag skapar oro. Men jag råkade ut för detta flers ggr med min förra traktor. Till slut fick jag ett tips av en maskin mek här hemma. Gör helt rent......töm tanken spola den ren med hetvatten, därefter t-röd och låt torka. Likaså bränsle ledningar, pump och filterhus. Jätte tråkigt jag vet. Men när jag hade bytt filter, tömt tank och dränerar OFTA och det ändå kom tillbaka gång på gång, då tröttnade jag. Jag har inte sen dess haft problemet. De maskiner jag har nu slår jag i tillsats var 4:e tank ungefär. Hoppas det går bra.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Sv: Alger?

tallen100  
#362470
Magnus M skrev:Tror varmgarage är bra. Min står inne men kallt.

Magnus M

Beror nog på. ska traktor stå längre perioder är det nog så, men skiftande temperatur ut och in tror jag är mindre bra :geek:
Plus att dom blir bortskämda om dom står varmt jämt, då vill dom inte starta utan motorvärmare om dom råkat bli ute en natt i minusgrader...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).