Verkstan

Tankställen Alkylatbensin

34 inlägg 37505 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

superdave  
#342237 346an var flång ny och justerad så den 4-taktade och att två sågar skär inom loppet av ett halvår känns svårt å förklara bort både från huskvarna och ok, jag vill minnas att husqvarna skyllde på ok och ok skyllde på husqvarna, som vanligt:)

Nåt i den kombon funkade iaf inte och skiten ska funka.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Tankställen Alkylatbensin

totte  
#342282 OK, jag förstår. Har man drabbats så tar man inte risken, oavsett var felet egentligen låg. Surt i alla fall när det går på det viset.

Användarvisningsbild

Re: Tankställen Alkylatbensin

SHR  
#342302 Vi drabbades i sommar av okQ8as bränsle som gjorde att våra sågar fick skickas in på rep :p
Ok skulle ta prover på sitt alkylatbränsle men nej de hittade inget avvikande.

Konstigt då att vi fick ur nått ur tanken på sågen som liknade grillolja man köper i mataffären. Bör tilläggas att vi inte var de första som drabbats i trakten.
Kör med Aspen sen dess.

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

TheJo  
#342347 Då lokala serviceverkstaden där vi brukar beställa hem soppan har slagit igen, så får man leta andra alternativ.

Kollade med OKQ8 (Söderhamn, då jag passerar då och då) och dagspriset för 2t är 19:90kr/l inkl moms.

Köpte på pump hos Trailercenter i Uppsala, men de ville ha 27kr/l inkl moms för Aspen 2t.

Skiljer det mycket på vad 25l-dunkarna med Aspen kostar?

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

superdave  
#342348 Fick just ett sms om att Pelles Service i Hallstavik har öppet hus på torsdag, korv med bröd kaffe och läsk.

Dessutom 50öre rabatt på lösviktssoppan under dagen så dom har iaf också på pump. Långt att åka kanske men gratis är gott:)

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

TheJo  
#342555 Liten prisjämförelse för de tankställen som är aktuella för mig.
Ska man åka längre blir det ingen vinst.



Kul för er som kan köpa för 23-24kr/l ;)

Användarvisningsbild

Re: Tankställen Alkylatbensin

JensSkoog  
#342561
TheJo skrev:Liten prisjämförelse för de tankställen som är aktuella för mig.
Ska man åka längre blir det ingen vinst.
Kul för er som kan köpa för 23-24kr/l ;)

Det var inte direkt billigt :???:
Om du tar dig en sväng hit, så har jag i det sista handlat för 21Nkr litern på 25 l. dunkar, Stihl 4.takts alkylat. :grin:
Men priset spelar inte så stor roll eftersom jag bara använder 10 - 12 dunkar i året, så jag chansar inte med hemblandat bensin.

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

axwell  
#342565
TheJo skrev:Liten prisjämförelse för de tankställen som är aktuella för mig.
Ska man åka längre blir det ingen vinst.

1442565858_dsc_1093.jpg


Har läst här på forumet att det inte finns någon Alkylatpump (Aspen) i Stockholmsområdet.
Det tog 30 sekunder att hitta Södermalms trädgårdsmaskiner Stensätravägen 5 tel 08/645 22 00: 4T 700 kr/25 liter (minsta volym), 2T 710 kr/25 l, inkl. moms, dvs. 28 kr/l.

Bromma Skog.............tel.08/564 805 85 : 4T 25 kr/l, 2T 26.25 kr/ inkl. moms

Tompa25, skickade PM några dagar sedan, det ligger kvar i min utkorg.

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

Hema  
#342566
TheJo skrev:Liten prisjämförelse för de tankställen som är aktuella för mig.
Ska man åka längre blir det ingen vinst.

1442565858_dsc_1093.jpg


Kul för er som kan köpa för 23-24kr/l ;)

Aspen 2T känns inte längre så dyr, då den ligger runt de priserna som du skrivit, men Aspen 4T går att köpa på pump på Preem Hulta Borås för 17:90kr/L inkl moms (Pumpen står i närheten till lastbilsdieseln). Därför har jag valt att köra även ATVn på det, då jag kör så lite.

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

jannee  
#342572 Runt 24 kr/litern för Aspen 2 T i Nybro Maskinaffär, gäller lösvikt och runt 20 liter. Skiljer 1kr/liter beroende på om du köper över eller under 20 liter.

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

axwell  
#342573 Så här ser Aspens "pumpkarta" ut.

http://www.aspen.se/Kopstallen

Markera tankställe-pump. 🧠

Användarvisningsbild

Re: Tankställen Alkylatbensin

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342577 senaste fakturan man fick hem så låg 2-takts bränslet på 20.625 kr/litern inkl moms... men man beställer ju lite större mängder än en normal person. Är i 25 liters dunkar leverat till dörren. (dock ej aspen 2-takt) som är betydligt dyrare...

Användarvisningsbild

Tankställen Alkylatbensin

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342579 Gav 22,25 för Aspen på pump i Näsum förra veckan. 2T

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

TheJo  
#342653 Ja, det skiljer lite i pris.
Vet faktiskt inte vad pappa betalade när han fortfarande tog hem en pall med 25l-dunkar/gång.

Har också funderat på att köra fyrhjulingen på alkylat.
Men då var det OKQ8 som var alternativet. Av vad man har läst här, så verkar ju inte det vara så bra.

Avatar Fallback

Re: Tankställen Alkylatbensin

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342658
Hema skrev:
TheJo skrev:Liten prisjämförelse för de tankställen som är aktuella för mig.
Ska man åka längre blir det ingen vinst.

1442565858_dsc_1093.jpg


Kul för er som kan köpa för 23-24kr/l ;)

Aspen 2T känns inte längre så dyr, då den ligger runt de priserna som du skrivit, men Aspen 4T går att köpa på pump på Preem Hulta Borås för 17:90kr/L inkl moms (Pumpen står i närheten till lastbilsdieseln). Därför har jag valt att köra även ATVn på det, då jag kör så lite.


Det var ett riktigt bra pris, kanske får fundera på att blanda själv då! Är oljan dyr?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).