Verkstan

Skiftnyckel för vänsterhänta

10 inlägg 7024 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skiftnyckel för vänsterhänta

Fredrik Reuter  
#328531 Svenska skiftnyckeln från Bacho får sig en skopa. Och lite Swedish Snus... :grin:





   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

JensSkoog  
#328535 Är ju lite irriterande att dom finns med vänster och högergängor :mrgreen: Har undrat varför :-? Men jag vet att jag inte skulle klarat mig utan ett gäng goda "svensknycklar" av olika storlekar i verkstan. Bacho eller Kongsberg(som inte tillverkas mera) är dom som har hollit. :grin:

Avatar Fallback

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

jannee  
#328551 Skiftnyckel = muttersvarvare. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329664 Justerbar fast nyckel :D

Avatar Fallback

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329683 Blir alltid lika tokig när jag får tag på den felgängade, det kopplar helt enkelt inte att jag skruvar på fel håll.

Användarvisningsbild

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

anersimyra  
#329698 Ha ha ha..jag arbetade med några danskar som inte gillade " den jävla svenskenyckeln ". Men de kunde inte använda den, den rörliga delen ska alltid ligga främst i rörelseriktningen.. :geek: . :smile:

Avatar Fallback

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

Bosse1  
#329725 Tänker man "trycket längst in på den rörliga" kan man vända den tvärs emot :smile:

Användarvisningsbild

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

machonisti  
#329760 Må så vara, muttersvarv. Oavsett otroligt mångsidigt "första hjälp" verktyg. Förutsatt att det är en äkta bahco. Tyvärr gillar jag inte rörtängerna i ERGO serien.

Avatar Fallback

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

Jim_the_one  
#329966 Har för mig att dom är engelska dom där som går åt fel håll. Nån patent grej.

Avatar Fallback

Re: Skiftnyckel för vänsterhänta

Tosca  
#329984 Jaha, då måste det engelska patentet gått ut, för nu stod det ju Bacho på den som gick åt fel håll också.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).