tis 10 mar 2015, 22:00#320991
Du vill att en SVENSK ska RINGA dej.
Så gör vi inte på forumet,här hjälps alla åt med svar och hjälpmedel,alla ska kunna bidra med det dom kan,och frågor och svar lagras för att andra i framtiden ska kunna läsa och man behöver inte dra alltsammans igen.
Om du söker på forumet så hittar du massvis som skrivits om driftproblem 250 tidigare.
Men ok,jag kan dra det ännu en gång ( om du godkänner mitt svar trots at jag är finne )
Du kan inte börja med att mäta potentiometern,utan det finns en viss gång felsökningen ska utföras.
För det första har ni problem med en effektreglerad 250 lr 260 ( vi pratar ca -84 o nyare) så börja med detta:
-Vrid potentiometern till 0
-Koppla ur effektregleringen (EF) med en brytare märkt A på panelen undre ratten
-Starta dieseln,koppla ur bromomkopplaren
-Tryck "fram" på körhandtaget,vrid sen sakta upp potentiometern
-Gör samma sak bakåt
Ifall maskinen flyttar sej är felet i :
-Motorvarvgivare på svänghjul lr kablaget till den
-Felaktig styrförstärkare(automatikdel)
Ifall maskin INTE flyttar sej börja med att kolla 250-n standardfel,dvs jordning mellan plåten som styrförstärkaren och kretskorten är monterade på och hyttchassiet.Sitter några M8 bultar,lossa dom putsa rent emellan,kör en gängtapp och sätt nya bultar,gör samma med jordkabel hytt-ram
Testa igen,går han inte nu,mät matartryck åkpump
Är trycket ok,kolla tryckvakt monterad på transmissionsfilterhuset,han ska sända in en minus när trycket är ok.
Börja med att kolla detta och hör av dej om han inte fungerar
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....