Verkstan

Problem migsvets

5 inlägg 3771 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem migsvets

linus österström  
#317188

Som ni ser på bilden så har jag köpt en serva mig 160s (den är köpt fredagen den 13:de för er som är vidskepliga) men när jag köpte den så var inte kablarna till slangpaketet dragna inne i svetsen för att kopplingen var bytt (han sa detta innan jag köpte den så fick den för ett bra pris) men när jag kopplat in allt där det ska vara och trycker på avtryckaren så händer inget.
Så jag börjar mäta efter något som är fel och efter att ha mätt allt som går att mäta så hittar jag inget fel.
Någon som har en idé om vad som kan vara fel?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Problem migsvets

Fredrik Reuter  
#317207 Hej,
Är det svårt att backa tillbaka och testa som det var?
Kan inget direkt om denna svets ska jag säga, men det är ett allmänt tips om kört fast med något som har fungerat men inte gör det efter jag själv varit där och micklat... :D

Beroende på jobbet kan du kanske behöva bryta ihop och komma igen minst en gång, men det kan vara värt det. Man får många bra infallsvinklar när man går tillbaka och ganska ofta kan man hitta ett skitfel.

Avatar Fallback

Re: Problem migsvets

linus österström  
#317215 Jag började mäta med kretskortet fastsatt men jag har tagit ut det så att jag kan komma åt att mäta bättre

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem migsvets

longben  
#317386 Är slangen ny? Kan bli brytarfel på gamla slangar. Vilken koppling är bytt?

Avatar Fallback

Re: Problem migsvets

linus österström  
#317429 Testat med två slangpaket och även mätt och dom är hela.
Där är satt en euro koppling istället för det som satt där innan då förra slangpaketet visst ska ha blivit överkört (hur man nu lyckas med det?)
Tillägg det ska visst inte gått att få tag på något nytt slangpaket med den gamla kopplingen

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).