Verkstan

Bilder på haveri.

2255 inlägg 586873 visningar 113 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#491640 Ja da er det ikke farlig når man har slikt utstyr hjemme. :-bd
Er det bare å kjøre videre til Førland om det er stengt hos tess eller hydroscand??? :d

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Førland  
#491667 Ja det er bare å komme, :wink: har ikke alverdens med koplinger liggende ,med alltid noen hylser så kapper jeg ut innsatsen å bruker den på nytt,ikke helt etter boka ,men har aldri hatt problemer med det.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Kallkällene  
#492747

Å där gick slangen på stickcylindern, tur att en bekant har slangpress till sina skogsmaskiner.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#492753 Ytterligare en anledning till att alltid ha bakrutan stängd. Förstår inte dem som nästan ständigt har den öppen. Förutom damm kan nästan vad som helst flyga in i hytten om det vill sig illa.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Kallkällene  
#492788 Har den lite öppen pga slagpaketet på denna gamla vagn, ska bli ny vagn och då blir det pcl å rutan helstängd. När vi hade den på Valtra 700 an så var det tätt med bakrutekil,nu är slangen bytt.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#492795 Var inte dig jag syftade på om du uppfattade det så. Du har ju rutan stängd så gott det går efter omständigheterna. :grin: Men vissa kör med den vidöppen nästan hela tiden, såväl sommar som vinter. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Kallkällene  
#492809
JohannesG skrev:Var inte dig jag syftade på om du uppfattade det så. Du har ju rutan stängd så gott det går efter omständigheterna. :grin: Men vissa kör med den vidöppen nästan hela tiden, såväl sommar som vinter. :shock:
ingen fara, men så är det, många kör med den öppen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#492837
JohannesG skrev:Ytterligare en anledning till att alltid ha bakrutan stängd. Förstår inte dem som nästan ständigt har den öppen. Förutom damm kan nästan vad som helst flyga in i hytten om det vill sig illa.


Håller helt med dig. Har en kollega på jobbet som har en förkärlek att köra med bakrutan öppen så fort han kör någon annans traktor. Och när han lämnar den så står även dörren på vid gavel så att små fåglarna kan komma in och skita ner ännu mera och naturligtvis regnar det in också. 😈

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Hema  
#492841 Usch

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Granstorp  
#492861


Detta hände mig för några år sedan! Blev några timmar i verkstan innan en ny centrumbalk av bättre kvalité var på plats!

Jag kan än idag tacka högre makter att det inte hände under transport på väg...

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#492868 Vad hände där egentligen? Gick den bara av? :shock:

Men trevligt att du lagade det, det är rätt inställning! :-bd

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

alias  
#492878
ananders skrev:
JohannesG skrev:Ytterligare en anledning till att alltid ha bakrutan stängd. Förstår inte dem som nästan ständigt har den öppen. Förutom damm kan nästan vad som helst flyga in i hytten om det vill sig illa.


Håller helt med dig. Har en kollega på jobbet som har en förkärlek att köra med bakrutan öppen så fort han kör någon annans traktor. Och när han lämnar den så står även dörren på vid gavel så att små fåglarna kan komma in och skita ner ännu mera och naturligtvis regnar det in också. 😈


En liten hint till vederbörande kan väl vara om ni andra enas om att påtala nackdelarna för denne genom att göra likadant om ni lånar "hans" traktor vid något tillfälle...

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Granstorp  
#492894
JohannesG skrev:Vad hände där egentligen? Gick den bara av? :shock:

Men trevligt att du lagade det, det är rätt inställning! :-bd


Ja, den gick av precis bakom grinden! Troligen en utmattning som delvis kan bero på att man gärna hoppar över stödbenen när man fått på lite lass! Sen var kärran för liten i förhållande till hur mycket och tungt vi kört genom åren! Även krantornet började spricka, en helt idiotisk konstruktion! Men har man i åtanke att vi betalade 65 000kr för den ny 1999 och sålde den förra året så får man nog vara nöjd totalt sett! Det var vår första griplastare!

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#492910
alias skrev:
ananders skrev:
JohannesG skrev:Ytterligare en anledning till att alltid ha bakrutan stängd. Förstår inte dem som nästan ständigt har den öppen. Förutom damm kan nästan vad som helst flyga in i hytten om det vill sig illa.


Håller helt med dig. Har en kollega på jobbet som har en förkärlek att köra med bakrutan öppen så fort han kör någon annans traktor. Och när han lämnar den så står även dörren på vid gavel så att små fåglarna kan komma in och skita ner ännu mera och naturligtvis regnar det in också. 😈


En liten hint till vederbörande kan väl vara om ni andra enas om att påtala nackdelarna för denne genom att göra likadant om ni lånar "hans" traktor vid något tillfälle...

Bara mina fem ören...

MVH
Alias


@alias
Det har vi, men det slår bara tillbaka mot oss igen. Den här personen skapar en hel del dålig stämning. Jag har lovat mig själv många gånger att jag ska helt ignorera den här mannen och inte bry mig om vad han gör och inte gör och bara fokusera på mina uppgifter. För att det tar så mycket energi och glädje från jobbet men det går inget vidare. Jag tror inte att det är värre på min arbetsplats då det förmodligen finns någon sådan här energislukare på de flesta arbetsplatser.
Nog skrivet om honom nu, förhoppningsvis dröjer det minst 4 veckor till innan jag träffar honom och tänker på honom igen. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#492933
alias skrev:En liten hint till vederbörande kan väl vara om ni andra enas om att påtala nackdelarna för denne genom att göra likadant om ni lånar "hans" traktor vid något tillfälle...

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Det är sällan en bra väg att gå. Kommer ofta tillbaka på en själv. Bättre att bara försöka påpeka det. Men vissa vill inte förstå eller ändra sig. En del ändrar sig inte ens efter att en olycka varit framme.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).