Verkstan

Bilder på haveri.

2266 inlägg 588136 visningar 112 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hlb  
#479103 Man kan väl kalla det haveri, när det regnat så mycket att sjön stiger upp över våra nya fina traktorvägar. Hoppas att det sjunker undan fort. Det goda var att vi kunde ro (inte släpa) in båten till vinterförvaringen.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Seb macahan  
#479104 [emoji30] [emoji30] lider med er. Jag har ibland tyckt jag haft blött i skogen, men aldrig som detta. Hoppas det rinner undan snarast utan o ta med sig vägen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hlb  
#479106 Tur att man har länspump då grundvattnet går in i källaren, vilket inte hänt som jag minns. Det finns dock de som säger att vatten är bristvara i världen. Ut med Hydreman och flytta stenkistan 50 m till lägre position, eller vila och tro att det aldrig mer händer.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

sundelius  
#479119
hlb skrev:Tur att man har länspump då grundvattnet går in i källaren, vilket inte hänt som jag minns. Det finns dock de som säger att vatten är bristvara i världen. Ut med Hydreman och flytta stenkistan 50 m till lägre position, eller vila och tro att det aldrig mer händer.

Jag vet vad allas vår handlingens man kommer välja :smile:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479121 Usch för översvämningar.
Hydreman behöver lite motion med :wink:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

axwell  
#479130
hlb skrev:Tur att man har länspump då grundvattnet går in i källaren, vilket inte hänt som jag minns. Det finns dock de som säger att vatten är bristvara i världen. Ut med Hydreman och flytta stenkistan 50 m till lägre position, eller vila och tro att det aldrig mer händer.


BRA HA, jag har något liknande under golvnivå i jordkällaren, en 12v pump med nivågivare och underhållsladdning av batteriet.
Höstarna 2000 och 2001 kan den ev. ha startat.

Litar inte på att elnätet 230/400V fungerar vid liknande oväder.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hlb  
#479179 Har tänkt lite. Att gräva i översvämmad mark är att be om problem med mycket smörja och raserade kanter. Jag litar på länspumpen, när den behövs, och tar fram Hydreman när vårsolen torkat upp marken. Idag, två dagar senare, har vattnet i skogen dragit sig tillbaka.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479193 Är nog klokast, grävde ner vattenledning mellan pannrum o stalletförra hösten i evigt regnande, gick inte använda de massor jag grävde upp utan fick fylla med nytt grus för de gamla bara flöt.
Provade o packa dom med Hydreman men fick lyfta bort mej med grävaggregaten för jag sjönk i smörjan....

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hlb  
#479194 Jag kan se eländet framför mig.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#481693 Kanske inte så konstigt att det luktade illa i hytten.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Seb macahan  
#481705 Smältsäkringar får en helt ny innebörd :surp:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Samlarn  
#482377
Ett litet haveri förstörde dagens planer.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

ÅsaNisse  
#482411 Den ser inte alls stor ut. :surp:
Gick ju smidigt att åka med.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

rikard_e  
#482425 Riktiga mysjobb


Cylindern gav upp på 550xpg

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

TrioBrake  
#482428 Hugger man hårt så hugger man hårt!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).