Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 157229 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Mowi850  
#442619 Riktigt imponerande bygge.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#445927 Behöver beställa svärd och kedjor till aggregatet. Vilket märke är att föredra? Har fått pris på iggesund 64€ och gb 49€
Har innan endast 1 svärd och 2 kedjor så vad skall man satsa på 1,6 eller 2mm?

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blondin 750  
#445932 Satsa på 2mm, kör själv 1,6mm men min slipverkstad kan inte längre få tag på nitar för reparation av 1,6mm så jag ska köra slut på kedjor och svärd sen blir det byte av rubbet.
Imponerande bygge!! :-BD

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

valtra mega  
#445982 Vilka är fördelarna med 2mm verkar som alla går över till 2mm så några fördelar borde det finnas .
Köpte gb svärd i vinter och tycker de nöttes fort men har inte använt något annat märke från nytt men nästa gång tror jag att jag provar något annat för att jämföra

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#445989 Har hört att 1,6 har lättare att hoppa av samt gå av än 2mm men har inte fått detta bekräftat. 2mm är lättare att få tag på så det är en orsak varför många har häldre 2mm. Gb svärd kör min kusin med och tror han upplevde vissa som höll bra och vissa nöttes fort så med andra ord ojämn kvalite.

En djungel dethär med svärd och kedjor. Mycke råd och erfarenheter önskas så jag vet va jag skall satsa på.

Valtra mega hade vässarn ni handla vi erkkis. Gar e 2millis kedjona i an? ja har lika ejn jag å men ha bara vässt 1,6mm

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445997 Förra vintern gick vissa tillverkare ut med att 1,6 skulle försvinna från marknaden så då bytte klart endel till 2mm men visst finns de 1,6 kvar.
Fick panik själv då jag bara hade ett reservsvärd när jag krökte de i maskin och hade 20kedjor på gång...

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

valtra mega  
#446002 Följd med gb svärd när vi köpt huggarn och tyckt att de var bättre så verkar stäm att kvaliteten är ojämn .
Tvivlar om 2mm gar i vässarn var så trang me 1,6mm om de var liti skada minns int om ja kasta bort en del elder slipa bort liti men ha sa jo dy sku köp ate ana
Kanske gar 2mm efter jag åtgärda vässarn

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#446776 Sedär nufunkar även utskjutet å rackarn va lång kran jag har :lol: kranen rakt ut till sidan orkar traktorn hålla aggregatet i luften men lite gung och ena bakhjulet lättar :roll: skulle hälls inte vilja ha hjulvikter men få se hur mycke bättre stabiliteten blir med framaxellåsning när jag får lust att bygga den klart.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#449469 Jahap, imårgon får jag åka med buss till haparanda/ikea 😡 nåväl har beställt 2 iggesund-svärd blueline till swedol så nått får jag ut av resan... söndag hoppas jag på långfilm på leyland med nytt svärd, har kanske fått lite mer tid då. Kedjor har jag satt på framhjulen med så ennu lite mer vikt har kommit :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#449478
Jim_90 skrev:Jahap, imårgon får jag åka med buss till haparanda/ikea 😡


Arme man, hoppas du klarar dig igenom utan för stora skador på psyket :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#449504 Ja vi får hoppas. Jag och bussen full med fruntimmer. En riktig rullande hormonbomb som kan smälla av när som hällst om man säger nåt olämplit :-ss fjärtar måste man också hålla #:-s men frivilliga på skogsforum ställer väl upp med phsycoterapi när resan är över :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449514 Låna bussen och åk på turné i Lappland när du ändå är norröver?
Nog finns det en kopp kaffe här.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#449557 Ja de slurfi hade varit mycke bättre :-bd men får bli nästa gång om erbjudandet kvarstår :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449565
Jim_90 skrev:Ja de slurfi hade varit mycke bättre :-bd men får bli nästa gång om erbjudandet kvarstår :wink:

Såklart, man ställer väl upp för en broder.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#449569 Ja det är spikat. Du kan vänta dig ett besök till hösten när vi gör den årliga lapplandsresa innan jobbet börjar :grin:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).