Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 157234 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441860 Klart vätska i hjulen hjälper, men framhjulen rymmer inte så mycket för att göra så mycket åt balansen

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#441871 Ja se då, den rör på sig! Fantastiskt jobb du har gjort. ^:)^

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#441874 Märk väl första gången jag kör ett skördar aggregat





   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Peterssonrally  
#441877 Måste säga ja är riktigt imponerad :D

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#441912 Det funkar!!!!!

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Fredrik Reuter  
#441923 Va häftigt, grattis Jim! :-BD

Fortsätt gärna uppdatera allt eftersom, jag är imponerad!

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#441934 Tackar fredrik. Lite finsjusteringar plus lite mer vikt i front så tror jag ja kör så för den här säsongen. Skall bygga övervåningen, för flera rum behövs. Nån typ av flicka är på kommande talades vid ett ultraljudbesök :wink:

Vet nån om det är bara smink och barbisar som gäller eller kan man ha flickor i verkstaden och skogen också? :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441954 Du får ge upp hoppet om verkstadshjälp pga de blir en tös, alla pojkar bor inte i garaget heller, grattis :-BD

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#441980 Grattis och hoppas allt går bra med tillökningen!

Jim_90 skrev:Vet nån om det är bara smink och barbisar som gäller eller kan man ha flickor i verkstaden och skogen också? :???:


Det är väl mycket upp till dig och hustrun hur intressena utvecklas. Flickor blir ofta bättre mekaniker än grabbar, brukar tänka sig för innan dom tar isär det som dom inte kan få ihop igen 8)

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#442119 Tack totte å gnisten :grin: vad gäller att ta isär saker för snabbt känner jag igen mig. Gammalt tal om pumrobor ( är själv från purmo) lyder "det här skulle vi alldrig ha gjort sa purmobon som skruva isär hovtången" :lol:

Funderar nu som näst hur mycke vätska framhjulen rummer. Har 200L glykolblandning så gratis blir det ju att testa men hur mycke ryms. Testa en volymräknare för däck och fick fram 260L per hjul. Det är ju ioförsig totala volymen men låter nog mycket. Däcken är 14,5 r20 så nästan som vanliga traktordäck någon som har koll?

Skulle ju isåfall lätt kunna komma upp i 300kg för två hjul. :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#442128 Häftigt, bra jobbat. :-BD

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#442130 Trevligt

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#442504 230L glokol i farmhjulen gjorde undervärk :grin: :grin: kan nu ha kran rakt bakåt. Ej fullt utlägg men kan arbeta ostört bakåt.. kjedjor som nästa både på framaxel och bak. Servotrycket och arbetstrycket har jag ennu bara på 160 bar därav dålig kvistning på slutet. Men en sak i sänder



   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#442563 Nu ja,! Bättre och bättre :YMPARTY:

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Tosca  
#442614 Halvband bakåt skulle nog vara perfekt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).