Verkstan

Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

25 inlägg 17141 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

stektlök  
#265297 Alla delar. Vingmutter lock gummibussning filter och magneter på pinnbult.

Tvättade filtret i diesel och lite smuts blev det allt. Mest gamla röda färgrester såg det ut som.

Bara å sätta tillbaks de rengjorda grejerna och skruva fast locket.

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

stektlök  
#265300 Det var två oringar, en innanför vingmuttern och en i kanten på locket som tätade invändigt mot kanten på burken. Jag ringde en mekaniker och han trodde inte de skulle gå sönder vid isärtagning. Jag synade dom och de såg bra ut. Men nästa gång byter jag dom ändå då de omöjligt kan va dyra tycker jag. Jag gjorde detta lite mot mina principer då jag tycker det är bäst att byta packningar om man har isär något.

Resultat.... en enkel operation även för en obegåvad som jag :mrgreen: även om jag inte gillar att meka på sånt jag inte gjort förut...... men hur fan ska man lära sig annars :shock:

Med vänlig hälsning Stektlök som nu ska steka en burgare och ha på rittit möe rå lök fölä ä också gött !!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

stektlök  
#265301 Ps. Det rann inte ut mer än ca 3-4 dl olja sedan droppade det lite bara.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

Blivande snickare  
#265323 Snyggt jobbat å tack för bilderna! :grin:
Borde själv göra detta på 803 an kanske, vete fan när filtren är bytta sist på den! :shock:
Skulle nog vara välförtjänt efter lång å trogen tjänst :wink:

Avatar Fallback

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

stektlök  
#265324 Jag tänkte att bäst å byta för då vet jag iaf att det är fräscha grejer i traktorn. Jag brukade göra så på mc man köpte förr iaf.
Manövern var iaf väldigt enkel.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

totte  
#265377
stektlök skrev:Jag tänkte att bäst å byta för då vet jag iaf att det är fräscha grejer i traktorn. Jag brukade göra så på mc man köpte förr iaf.
Manövern var iaf väldigt enkel.


Rätt tänkt och bra jobbat! Hoppas burgarn med löken var god. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

Kse  
#265381 Bra jobbat, exakt samma konstruktion som grannen s 305:a
Ta det nu inte personligt men jag hatar stekt lök, rå lök däremot är hur gott som helst på burgare eller bara som det är med lite ”rå” falukorv till.

Avatar Fallback

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

stektlök  
#265389 Jag håller med dig KSE på burgaren äre sjukt gött me rå lök. Te pannbiffen däremot... dan ska bada i stektlök ! Å lingon (hemrörda givetvis)
Förövrigt så är min gamla valmet full med skavanker som jag håller på att beta av. Nu innan olje å filterbyten så räta jag upp plåten med alla hydraluttagsom var böjd som f... ! Rören fick slängas och en firma hjälpte mig göra nya slangar istället som jag skruva dit.
Nästa projekt är fläkt och värme i kupen som inte visar livstecken alls just nu.
Sedan: xtra lyse fram
vindrutetorkare
torkspolare
radio
mm mm projekt finns i alla hörn på gårn. Ska även snart anlägga våtmark.... då jävlar ska det grävas he he he blir roligt!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

totte  
#265441
stektlök skrev:Te pannbiffen däremot... dan ska bada i stektlök ! Å lingon (hemrörda givetvis)


Självklart! :grin: :grin:

stektlök skrev:Förövrigt så är min gamla valmet full med skavanker som jag håller på att beta av.


Föredömligt att sätta lite fason på vrålåket :-bd

Avatar Fallback

Re: Gör rent sugsil valmet -90 + bild o mek

stektlök  
#265455 Vrålåk he he det känns inte riktigt så när jag kör men det får duga ! Jag testade en ferguson som var kopplad till en mowivagn på Elmia ... hytten hade dom fixat lite med vid hjulhusen och det var väldigt fint med plats plus att de har så otroligt låg nos.
Det skulle vara ett vrålåk för mig typ 5455 :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).