Verkstan

Ventilation bakruta

8 inlägg 3955 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ventilation bakruta

africantwin  
#199911 Hej,

har en Case jx70 2005 som bakrutan inte vill bli imfri på.
I fram ovanför framrutan kommer det bra med luft i de fyra ventilerna medan det i bak ovanför bakrutan inte kommer luft alls oavsett fläkthastighet. Det finns inget vred eller knapp där man kan ställa in var man vill ha värmen i hytten så jag antar att det ska komma ur alla ventiler vid rutorna då fläkten är på.

Det sitter två hyttfilter innanför dörrarna vilka jag ännu ej har kollat men borde det inte vara så att om något filter är igensatt så borde inte det komma luft alls?

Tacksam för alla svar.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Ventilation bakruta

Kse  
#199921 Demontera och kolla så att inte slangen som leder varmluften till ventilen har lossnat, har hänt mig mer än en gång på div. maskiner.

Avatar Fallback

Re: Ventilation bakruta

africantwin  
#199940 Var ska den slangen sitta? Har kollat i fram ovanför de främre ventilerna men hittar ingen slang där uppe som ser ut att ska leda luften till bakre fönstret.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilation bakruta

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200018 Det finns ingen möjlighet att de bakre ventilerna ska släppa ut luft ur hytten :?:

Användarvisningsbild

Re: Ventilation bakruta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200083 De bakre är till för att släppa tibax luft till fläkten så det blir rundgång, stäng dem helt.
Blås ur luftfiltrena eller tvätta eller hur man nu ska göra, kanske byt så du får bra
flöde och sen är det bara att blåsa och blåsa med fläkten tills det börjar torka upp
i hytten.
Det kan nog bli bättre om du torkar ur hytten med tex en kupevärmare.

Avatar Fallback

Re: Ventilation bakruta

africantwin  
#200113 Ok, tack för svaren. Ska inte de bakre vara öppna och riktade mot bakrutan och sidorutorna i bak? Så har jag ju i fram. Tycker det verkar konstigt att köra med de stängda då de går att rikta mot fönstret.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilation bakruta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200121 Kanske bäst att du postar en bild på bakruteventilerna här.

Avatar Fallback

Re: Ventilation bakruta

africantwin  
#200156 Ajdå, vet inte hur man postar bild. Får försöka forska vidare ändå, tack för hjälpen!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).