Verkstan

cf MOTO 500 :(( trögstartad !!

6 inlägg 16628 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

cf MOTO 500 :(( trögstartad !!

scheriffen  
#197182 Hej
Jag har en Cf Moto 500, den har gått 20mil,,och nu e den trögstartad som fn,jag har gjort
den första servisen,,å efter den får man köra startmotorn ca 3-5 min innan den startar,"om den inte är körd på typ på en vecka,,, undrar om det finns nåt membran eller liknande som skall hålla kvar bensinen när man stängt av den ?? jag har fått en "känsla"
av att den inte får soppa,,utan måste kanske pumpa bensinen hela vägen från tank till cylinder innan den tänder !!



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: cf MOTO 500 :(( trögstartad !!

axwell  
#197204
scheriffen skrev:Inlägg av scheriffen » Idag, 14:37
Hej
Jag har en Cf Moto 500, den har gått 20mil,,och nu e den trögstartad som fn,jag har gjort
den första servisen,,å efter den får man köra startmotorn ca 3-5 min innan den startar,"om den inte är körd på typ på en vecka,,, undrar om det finns nåt membran eller liknande som skall hålla kvar bensinen när man stängt av den ?? jag har fått en "känsla"
av att den inte får soppa,,utan måste kanske pumpa bensinen hela vägen från tank till cylinder innan den tänder !!


Så är det nog, det en slang som styr undertrycket i förgasaren, den kan ligga i veck eller klämd.
Det finns också ett membran som stänger "bensinkranen", det kan vara hål i det men då borde det stinka bensin om ATV:n.

Kolla oljenivån i motorn, har den stigit?

Avatar Fallback

Re: cf MOTO 500 :(( trögstartad !!

Mudmaster  
#209215 Fann du felet Sheriffen? Precis samma symptom på min, får nog leta efter den där slangen.

Avatar Fallback

Re: cf MOTO 500 :(( trögstartad !!

Micael  
#211392 Vet inte om ni löst problemet,

Först och främst sitter det en vacumstyrd bensinkran på dessa motorer, vilket kan krångla ibland.
Men enligt er beskrivning så låter det mer som att ni har felet i förgasaren, rinner det ut bensin ur skvallerslangen från botten av förgasaren när maskinen stått ett tag?

Om det gör det tömmer den hela trottelhuset på bensin, och är även vacumkranen dålig och inte sluter tätt så matar det på bensin tills tanken är tom.

Så plocka ner förgasaren och kontrollera nålventilens o-ring som ska täta så att bensin inte rinner förbi denna tätning och ut i skvallerhålet. Tätar inte denna o-ring så överfylls förgasaren och det rinner ut på backen. Ibland kan det lägga sig skräp i mellan som gör att den inte sluter tätt.

Avatar Fallback

Re: cf MOTO 500 :(( trögstartad !!

elis  
#211398 Ingen garanti?? Känner en som också hade en hel del problem med en sådan, efter ett antal vändor till ÅF och sedan till generalagenten ordnade det sig. Men det var segt. Har du garanti är det ju bara att ställa den på verkstan, river du själv får du skulden att det inte fungerar.

Användarvisningsbild

Re: cf MOTO 500 :(( trögstartad !!

kalis  
#685721 Hej. och vad var problemet , när ÅF åtgärda problemet. min är lika seg. Kalis

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).