Verkstan

Stihl 017

3 inlägg 6477 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 017

snuffis  
#186727 Tjenare!

Jag fick en gammal motorsåg av märket Stihl 017 av grannen igår, men det går att starta den, men den vägrar att gå på tomgång, och jag har aldrig skruvat på en motorsåg, men är villig att lära mej,så har någon något förslag om vad det kan vara?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Stihl 017

totte  
#186735 Byt först tändstift.

Kan ju sen börja med att skruva på L-skruven på förgasaren som reglerar bränsleblandningen till tomgång. Skruva först in T-skruven (heter nåt annat ibland, men den som spärrar upp spjället för att ändra tomgångsvarv) så du får den att gå på lite varv. Sen justerar du på L. Skruva först in och hör om den ökar varvet och vidare tills den börjar tappa igen, sen ut tills den varvar som mest och så ut 1/8 varv till eller så tills den går lugnt och jämnt och svarar på gas om du gasar till snabbt. Minska sen ner varvet med T-skruven till vettig tomgång.

Går inte det så är det är väl att börja med att plocka av och isär förgasaren, rengöra, eventuellt byta membran, kolla alla bränsleslangar och filtret i tanken. Och hålla tummarna för att inte vevaxeltätningarna är slut för då blir det krångligare.

Avatar Fallback

Re: Stihl 017

snuffis  
#186737 Provade att hälla ur soppan(miljöbensin) och hällde i vanlig bensin med två taktsolja och vips så fungerade den

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).