Verkstan

hydr pump,hvilken storlek

4 inlägg 2759 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hydr pump,hvilken storlek

arnekrb  
#172096 hej .jag har 2 hydr pumpar ..men jag vet inte hur stora dom er ,,någon som kan forklara .legger ved lite bilder på de og spefikasjoner.

jag funderar bygga hydralikk på min bandsågverk ..ja skal ha fram matning med justerbar hastighet och tilbaka... jag skal bygga upp/ned av saghodet .og muligens hydr stock roterare.och låsning ..

jag trenger 4dubbeltverkande uttag.

jag har ocså en sentral med 6 funksjoner .antagelig från en griplastare eller noe sånt

någon som kan hjelpe meg med å se om den pumpen er stor nok .og hvor stor motor trenger jeg om jeg skal kjøra pumpen på 230v el .alternativt byter jag motor på sågen ..sitter B&S wanguard 18hk .

sender med en bild på selve sagen .så ser dere
bilde på sågverken ..
detta er en enkel pump 3/4" utlopp och 1/2" innlopp
denna er en dubbel pump . 1stk 3/4" 3stk 1/2" utlopp og innlopp




   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: hydr pump,hvilken storlek

axwell  
#172104 Betraktar mig som novis inom hydraulteknik men 11,3 cm3 ger 6,1 liter/540 eller34 l vid 3000r,kan inte avgöra vilka varvtal de är avsedd för .
Om det tillkommer någon uppväxling utanför pumpen ser jag inte
"D" står för att den skall drivas av ett kraftuttag som går medurs (höger)klockwise(pilarna på pumpen motsäger det).

Snart dyker det nog upp någon som kan detta bättre.

Användarvisningsbild

Re: hydr pump,hvilken storlek

machonisti  
#173435 Är du säker på inlopp utlopp??? Sugsidan brukar vara större för att undvika kavitation.

Avatar Fallback

Re: hydr pump,hvilken storlek

arnekrb  
#173438 hei ..nei kan godt hende at det er motsatt i forhold til det jeg har skrevet ...men spørsmålet mitt er egentlig .hvor mye den enkle og den dubble ger i oljefløde pr min ...

enten skal den monteres på en 220v 3fas el motor .eller sammen med en diesel motor på saga ..

har en ca 20hk 3syl diesel motor på hand ...som jeg vurderer å montere istedet for ..B&S vanguard motoren

hvor stor 3 fas el motor trenger jeg til pumpene ...for å styre en hydr motor .på matning fram och tilbaka ...og 2-3 hydr sylindere .

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).