Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 764915 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306519 Det är närmare 40cm så jag har sopat ett par ggr redan.
Behovet av fler garage är skriande, man ska inte ha grejer utomhus.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#308122


Byggt och provkört en skidspårssladd, den är till för
att jämna till skoterspår så man kan åka skidor på dem.
Det saknas lite än men hittills verkar den funka.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

M_M  
#308123 Slurfi, kolla in min spårdragare längre upp i tråden. Den funkar enligt uppgift bra!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#308713 Idag bestemte jeg meg for å prøve å lage en brems til leddet mellom kran og rotator,etter litt prøvekjøring inne i verkstedet ser det ut til å fungere greit 8) ,får teste ute imorgen med virke i gripen.her er et bilde av herligheten,må male litt etterhvert når det er ferdig testet.Dere får vende på hodet/pc`n 8)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#308891 Ja da har jeg vært i skogen idag og testet bremsleddet,det fungerte helt perfekt,kranen ble mye roligere å kjøre.kan sterkt anbefales!!!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#308904 Såg inte dumt ut alls, kan du visa en ritning eller bättre förklaring hur bromsen är gjord?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#308956 Skal prøve og forklare,den er laget av 3 plattjern,nr 1 ligger mot lenken,så er det broms beleg,plattjern nr 2 vender nedåt og er festet til rotator,så en ny brems beleg og tilsist plattjern nr 3 som er svetsat til bulten som går gjennom rotator.Bromsen stammes med mutteren på bolten som går gjennom rotator/lenk.Håper dette var en bedre forklaring.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Hema  
#309018 Såsom jag förstår det är det en extra parallelled, som man kan klämma mer eller mindre med en bult (beroende på hur mycket bromsverkan man vill ha), för att på så sätt minska rörelsen. Ungefär som inställningen av en ofjädrad arm till en skrivbordslampa.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309020 Intressant

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#309021 Det er riktig som Hema skriver,leddet er konstruert etter et jeg så på nettet.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309349 Samma variant som bla Baltrotor använder, vad har du för bromsbelägg?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#309360 Bomsbellegget var noe jag hittat i garagen,typ broms til grålle-dexta om du forstår,den typen man naglar på,ikveld demonterte jeg gripen,skal bytte foringene i alle ledd det begynte og bli en del glapp .

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309364 Har nåt sånt orginal mot min GR46 men den länken är från Indexator, den typen av broms nere och skiva uppe mot kranspets

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Sandström87  
#313885 byggde en trädfällsriktare av en gammal Mercedes domkraft och några fyrkants profiler.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#318725 Bygget en giljotin for veikant rydding.den tar dim fra 0-12cm.neste steg blir en klo under så en kan laste det en kapper på vogn/lenger ut i veikant.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).