Virkesmätning och Matrisfub

Info om förändringar inom SDC och VMR

3 inlägg 2932 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Info om förändringar inom SDC och VMR

Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30927 Klippt från VMFSYD:s årsredovisning

Virkesmarknadens parter antog under 2007 ett förslag till ny organisation och beslutsstruktur
inom virkesmätningen i Sverige. Förslagen berör primärt SDC och VMR-avdelningen.
SDC kommer att införa ett nytt nomineringsförfarande till styrelsen med en valberedning.
Till SDC knyts olika grupper med beslutsförberedande uppgifter. VMR upphör den 1/8
2008 och ersätts av en utvecklingsfunktion (VMU) och ett kontrollorgan (VMK) med tillhörande
virkesmätningsnämnd. Det finns förväntningar på att även VMF Syd ska se över
nomineringsförfarande och sammansättning av styrelsen. Ett starkt motiv till förändringen
är att få en mer samlad utveckling på nationell nivå med syfte att i ökad utsträckning automatisera
virkesmätningen.



   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#33773 Hej,
Det har varit tyst i denna fråga, trots att VMK och VMU nu snart ska varit verksamt i en månad (rätta mig om jag har fel).
Har slentrian-kollat på VMR:s hemsida och upptäckte idag att de ändrat kontaktsidan:

http://www.virkesmatning.se/default.asp?id=1210

Underligt att de inte gått ut med pressmeddelande eller nyhet på hemsidan om detta.
Inget verkar har hänt personmässigt i organisationen, Lars Björklund och Christina Lundgren har bytt positioner.

Sedan skulle VMU och VMK flytta från Sundsvall och SDC till Uppsala, detta för att öka förtroendet för organisationen om jag inte minns fel.
Så har skett vad det verkar av adressen, men samtidigt har Uppsala bytt riktnummer... :wink:

Vad tror ni om denna omorganisation (VMR blir VMK och VMU)?

Avatar Fallback
Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33788 Har de inte bytt personal så är det svårt att få till någon skillnad. De borde ha in fler representanter för skogsägarna. Det är endast Rune Dehlén från Orsa som inte representerar inustrin. Hur kan vi skogsägare acceptera VMR rådets bemanning? Inte undra på att virkesmätningen blir ifrågasatt. Hur kan vi få in fler skogsägare i VMR rådet?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).