Virkesmätning och Matrisfub

Mätbesked från SDC med automatik till säljare

6 inlägg 7109 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mätbesked från SDC med automatik till säljare

Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30641 Tydligen skickas inte mätbeskeden från SDC till säljaren med automatik. Det är upp till köparen att bestämma (eller i kontraktet). Jag sålde till ett nytt bolag och fick deras sammanställning. När jag begärde mätbeskeden fick jag dessa av köpande bolag och de stämde avseende volym med den tidigare utsända sammanställningen. Men mätbeskeden behövs för att se alla redovisningsnummer för eventuell kontakt och kontroll hos VMF. Läste i veckan att det finns förslag på att det måste krävas en aktiv handling för att slippa få beskeden med automatik. Det låter bra, frågan är bara hur lång tid det tar innan det är infört? Hur brukar du få redovisningen?



   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#30644 Så hade jag det när jag sålde virke till forna Baro Wood.
Efter att stött på det en gång så pratade jag med uppköparen.
Efter det kom de till mig i brevlådan.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33140 hej alla glada! .. enligt min mening så borde det vara en standard oavsett köpare att få en redovisning från SDC , utan att behöva tänka på eller be särskilt om det , det är väl i dagens läge inte för mycket begärt :wink:

Användarvisningsbild

Re: Mätbesked från SDC med automatik till säljare

Fredrik Reuter  
#515240 #tb10

Hur ser det ut nu, tio år senare.
Får ni som säljer avverkning per automatik besked om inmätning från SDC?

Avatar Fallback

Re: Mätbesked från SDC med automatik till säljare

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515299 Har fått från Södra länge, nu även från Derome o Sydved. Om jag sa till eller ej, det minns jag inte men tror inte det?

Användarvisningsbild

Re: Mätbesked från SDC med automatik till säljare

gurrasnurra  
#516026 Enligt SDC så ska de komma automatiskt:
http://sdc.se/default.asp?id=1109&ptid=

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar