Virkesmätning och Matrisfub

App för virkesmätning

7 inlägg 26826 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

App för virkesmätning

JörgenO  
#419421 Jag fick ett tips om en app för virkesmätning

http://www.timbeter.com/en

Jag vet inget mer om den än att den tydligen verkar användas av organisationer och företag i Estland.
Appen verkar bara finnas i Google än så länge.



   TS
Användarvisningsbild

Re: App för virkesmätning

Äboda  
#420145 Laddade ner appen för att testa. Alltid kul med nya grejor hårdvara som mjukvara. Idag blev jag dock uppringd från företaget i Estland som ville kolla om jag trodde det finns någon marknad för appen i Sverige. De hade tittat på den Svenska marknaden och konstaterat att VMF hade ensamrätt på virkesmätning. Han sade samtidigt att den ryska marknaden var heller ingen idé att ge sig in i då alla virkesaffärer gjordes upp svart. Där man lyckats var framförallt i Kina och Australien.

Avatar Fallback

Re: App för virkesmätning

Tosca  
#425601 Oj, kul med sådan feedback direkt på det sättet.

Användarvisningsbild

Re: App för virkesmätning

MartinH  
#449140 Tänkte ladda ned denna app, Timbeter. Men då ska den ha tillgång till alla mina kontakter eller något sådant. Kan inte se vitsen med det så jag lät bli att ladda ned den. Lite irriterande med appar som begär åtkomst till både det ena och det andra.

Med vänlig hälsning!
MartinH

Användarvisningsbild

Re: App för virkesmätning

Alexandra_Timbeter  
#715464 hej Martin!

Vi i Timbeter fråga inte att ha tillgång till dina kontakter -- vi behöver det inte. Vi kraver bara tillgång till din kamera. Behöver vi även tillgång till inga dina foton, eftersom Timbeter sparar mätningarna separat.

Avatar Fallback

Re: App för virkesmätning

Bosse1  
#805477 Hur gick det med volym mätnings appen, nån som provat ?Intressant det här att utmana mätmonopolet.
Kanske finns det alternativ, typ enklare att bara mäta vältor? För vanliga skogsägare 😀

Avatar Fallback

Re: App för virkesmätning

Bosse1  
#805709 https://play.google.com/store/apps/deta ... off.mblite
Tog hem den här får se om man får tid att sätta sig in. Verkar vara rysk, nån som testat?

"No data shared with third parties"
Learn more about how developers declare sharing

"No data collected"
Learn more about how developers declare collection

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).