Skogsarbete

Bli skogsmaskinsförare?

9 inlägg 3983 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bli skogsmaskinsförare?

ololin  
#165063 Finns det någon framtid? Låna pengar för att utbilda sig till maskinförare? Sitter här i Norrbotten och funderar på att byta yrkesbana. Skall man starta eget? Det blir väldigt många konstiga funderingar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Bli skogsmaskinsförare?

Blivande snickare  
#165071 Jag skulle köra för nån annan först, få ett start kapital och sedan (kanske) börja med eget.

Nä föresten, skit i det sista, jag skulle inte starta eget...

Avatar Fallback

Re: Bli skogsmaskinsförare?

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165121 kanske jobba i gruvbranschen nåt år å spara ihop lite pengar så man slipper studielån? Man blir ju inte rik på att jobba i skogen men gillar man att vara ute i naturen så är det ett bra yrke

Användarvisningsbild

Re: Bli skogsmaskinsförare?

Mäki  
#165177 Detta är värdens bästa yrke men värdens sämsta bransch.
I dagsläget skulle jag inte vilja byta men om jag visste vad jag vet i dag när jag för några år sedan skolade om mig från mekaniker till skogsmaskinförare så skulle jag satsa på anläggnings branschen.
Ut i skogen kan man ju vara på fritiden.

Avatar Fallback

Re: Bli skogsmaskinsförare?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165178 Men, varför inte byta nu, Mäki? Aldrig försent.

Användarvisningsbild

Re: Bli skogsmaskinsförare?

Mäki  
#165180
Mangan skrev:Men, varför inte byta nu, Mäki? Aldrig försent.

Mäki skrev:I dagsläget skulle jag inte vilja byta

Avatar Fallback

Re: Bli skogsmaskinsförare?

ololin  
#165210 Valde bort skogen för ca 20 år sedan då det var nedåtgående konjunktur, var då manuell huggare. Börjar känna att det skulle vara något nytt i ens liv att gå tillbaka som maskinförare, men hur.....?????
Våga ta steget, lyckas hitta någon som äger maskiner som vill låta en prova.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bli skogsmaskinsförare?

sködarförare  
#168816 välj gruvan i stället är du ingen topp förare så kommer du inte ens in på prov.

Användarvisningsbild

Re: Bli skogsmaskinsförare?

Thunborg  
#168822 har du rätta viljan och intesset tycker jag defenetivt att du ska köra . som förare är det världend bästa roligaste jobb , och faan det är roligt att äga också , finns alltid dagar man vill byta branch , men så är det i alla jobb .

Sattsa och försök få köra hos någon först , det är mest viljan och angagemang som avgör om du kommer trivas.

Lycka till :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).