Skogsarbete

Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

35 inlägg 19991 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

elis  
#159242 Byglingar har en liten egenhet värd att beakta, allt försäkringsskydd upphör.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

snubblaren  
#159264 Haha inte för att vara okänslig men tycker det är så kul att det står traktor när hon i studion pratar xD

Men dock så verkar ju maskin ha sjunkt mindre än jag trott man ser ju att ett band är i luften.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

linnex  
#159360 man såg bara ena stöttan inan dom börja dra i den

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

linnex  
#159361 man såg bara ena stöttan inan dom börja dra i den

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

novis??  
#159477
Kenneth skrev:Bygla bort dörrbrytaren på en E skotare är nog inte att föredra,en förastad knapptryckning resulterar i trasig dörr. Kan ju även gå riktigt illa om du är påväg ut å kommer åt en spak lr knapp.

här kan det nog ej ha gått sämre eller`?

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159602
novis?? skrev:
Kenneth skrev:Bygla bort dörrbrytaren på en E skotare är nog inte att föredra,en förastad knapptryckning resulterar i trasig dörr. Kan ju även gå riktigt illa om du är påväg ut å kommer åt en spak lr knapp.

här kan det nog ej ha gått sämre eller`?

Så sant du vise.

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165720 http://svtplay.se/v/2737011/gavledala/s ... 305,2,f,-1

nytt reportage ang bärgningen maskiner har sjunkit ett par meter till,

ska dom lyckas med det där må dom ta dit nå rejält o bärga med tror dock den där lilla timberjack lunnarn inte kommer klara upp det, när 1270E utanför stugun gick ner i myran använde dom två st rejäla tungbärgare o drog upp den

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

Lill Junior  
#165765 Sista ja hörde va att dom ska dra den in efter botten till land, men problemet är att framdelen har lagt sig på sidan. Vi brukar flytta med dom som har hand om bärgningen.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

TimmberJack  
#165790 Fy fan va tragist när sådant här händer.
Lider verkligen med dom anhöriga

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

dwurg  
#167577 Illa, Har inte sj kört maskin på några år nu så vet inte hur dom är konstuerade idag. Men jag fick sj ett ganska speciellt slut på min tid som markberedare när maskinen började brinna och jag insåg att dörren inte gick att öppna mer än ca 5 cm. Den enda alternativa utgången va en sidoruta och de funkade ju för mej iaf, men jag vet maskinförare som inte hade kunnat ta sej ut genom den lilla rutan. Så de är inte så dumt att kolla upp utgångarna innan de är för sent, för uppenbarligen är/var inte alla maskiner konstruerade för alla typer och storlekar av människor.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

Blivande snickare  
#167623
huggarn82 skrev:http://svtplay.se/v/2737011/gavledala/svart_barga_traktor?sb,k103305,2,f,-1

nytt reportage ang bärgningen maskiner har sjunkit ett par meter till


Menar han allvar när han säger att dom planerar att få maskinen i drift igen :???:

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

Mäki  
#167732
Blivande snickare skrev:Menar han allvar när han säger att dom planerar att få maskinen i drift igen :???:


Varför inte?
Det som ligger under vatten ändrar inget det är först när det kommer upp det blir brotom att torka upp den, dessutom var ju detta sötvatten så inte skall det vara några problem.
Kanske datorerna och några kretskort måste bytas.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

Blivande snickare  
#167777 Jag menade med tanke på omständigheterna. Själva maskinen har ju knappast några större fel förutom elektroniken.

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167779 Jo då nog är det betydligt mer det är nog vatten i diffar, vridhus, fördelningslåda o det har nog troligen krupit in vatten i boggilådorna o kanske via avluftningafiltret i hydraul tanken o sen via luftfilttet på motorn så det är ganska omfattande

Dom fick ju plocka ner höglunda skördaren i molekyler efter att den isbadat....

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskin genom isen - ung man omkom

Mäki  
#167789 Klart allt är vattenfyllt men jag menar att det inte blir så dyrt att du kan skrota maskinen bara för det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar