Skogsröjning

Hittat något intressant i skogen

1027 inlägg 377498 visningar 96 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#421017 Se bara, den såg lite färskare ut[emoji2]
Tack för förklaringen Torbjörn! :)

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Torbjörn Johnsen  
#421018 Bortsett från att den nu har sex hjul istället för fyra så finns det forfarande vissa likheter, eller hur?
1480515647_eco-log-560-d,10a51e25.jpg

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

ved huggaren  
#421064 Torbjörn , den finns i Östergötland .
Ecolog 550 har 4 hjul

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Torbjörn Johnsen  
#428076 Det här fyndet kommer i och för sig från USA men det vore ju något att ramla över när man är ute...
http://www.expressen.se/motor/begagnade ... ter-45-ar/

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

svampbob  
#428102
Torbjörn Johnsen skrev:Det här fyndet kommer i och för sig från USA men det vore ju något att ramla över när man är ute...
http://www.expressen.se/motor/begagnade ... ter-45-ar/


Det står verkligen mycket fordon övergivna här i USA. Jag har nu i drygt två veckor åkt runt i sydstaterna. När man kommer ut på landsbygden så står det nog övergivna bilar på hälften av gårdarna. Skillnaden mot Sverige är kanske inte större än att vi har haft dessa återkommande skrotbilsinsamlingarna.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Torbjörn Johnsen  
#428104 Ah! Det hade varit kul att se några bilder från sådana ställen @svampbob. Jag har samma erfarenhet som du från amerikanska södern. Om ståltillgången tryter så finns det enorma mängder att samla in där. Många gamla farmalltraktorer...
Fast ur ett maskinhistoriskt perspektiv kanske det inte vore så lyckat :mrgreen: Vad är det häftigaste du sett i skrotväg där?

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

hinowa  
#428111 En gammal lingrävare i Dalarna stötte jag på,kan ha varit en Åkerman.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

svenssons  
#428184
hinowa skrev:En gammal lingrävare i Dalarna stötte jag på,kan ha varit en Åkerman.

Foton!!!!

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Hema  
#428232
ved huggaren skrev:
IMG_1480496946.218764.jpg

Enligt uppgift har den ståt i 8 år
[emoji33]

För att ha stått 8år i skogen så ser den inte så farligt illa ut. Kanske är det tacksamt att parkera i tallskog, så att inte en massa sly får för sig att camoflera maskinen. Eller så va skicket sämre än bilden ger sken av.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

svampbob  
#428399
Torbjörn Johnsen skrev:Ah! Det hade varit kul att se några bilder från sådana ställen svampbob. Jag har samma erfarenhet som du från amerikanska södern. Om ståltillgången tryter så finns det enorma mängder att samla in där. Många gamla farmalltraktorer...
Fast ur ett maskinhistoriskt perspektiv kanske det inte vore så lyckat :mrgreen: Vad är det häftigaste du sett i skrotväg där?


Jag har varit dålig på att fota det mesta ses genom bilrutan. Lämnade just igen hyrbilen och det hade blivit knappt 500 svenska mil.
Jag såg som hade fyra eller fem gamla totala gråa pickuper på rad vid sin infart. Typ 50-tals modeller. Dom har nog många velat förbarma sig över.
Något jag förvånas över hur mycket små traktorer det är på gårdarna. Det beror väl på att det mest är betesmarker och då körs inte så mycket mer än betesputs.
Jag körde förbi en stor bomullsodlare och där var det flesta traktorerna utrustade med band.

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

JensSkoog  
#429387
1483999496_skogsfynd_09_01_17.jpg


Mitt uti skogen, bredvid stigen, var den här lämnad eller glömd :surp:
Fick bära hem sex tomma coronabuteljer och en cola, samt plastknivar, ketchup,
fem grillkorv och ett packet med korvbröd.

Någon har haft trevligt :wink:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

isteskog  
#429420 Stackarna blev väl så mätta att de inte orkade ta med det som blev kvar hem ....... :wink:

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Blivande snickare  
#429510 Vänligt av dem att lägga allt i en påse och inte bara kasta omkring sig som det vanligtvis brukar göras :-BD

Användarvisningsbild

Re: Hittat något intressant i skogen

Peteflamingstar  
#433386 Hittade en skaplig vril igår, ställde gps:en på den som jämförelse.

Avatar Fallback

Re: Hittat något intressant i skogen

Axl  
#434113 Man undrar ju hur det gått till. Och vad jag ska ha den till...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).