Tips till Rookie

Stihl
 Svara  5 inlägg  2362 visningar  1 följer

Tips till Rookie

#47509 Bara ett inlägg från en "nykomling" här...Brukar besöka forumet då och då, vill inledningsvis tacka för en trevlig sida, intressant läsning för det mesta och inte minst givande för en annan som försöker lära sig lite mer om skogen. Tänkte själv försöka söka mig till skogsbranschen (manuellt arbete som röjning od) vad det lider, finns det då någon som kan rekommendera vad man bör göra för att få mer "kött på benen"? Läser lite facklitteratur och har kontakt med en firma där jag gjort lite "studiebesök", några fler tips vad man bör göra för att forkovra sig. Tackar som ödmjukast på förhand och på återhörande....

TS
Stihl
Användarvisningsbild

Re: Tips till Rookie

#47534 Det finns röjningskurser, de kan vara hur bra som helst eller hur dåliga som helst. Jag gick en riktigt dålig kurs där kursledaren mest försökte imponera på oss med riktade fällningar och sånt :roll:
Lärde mig ingenting nytt...
Bästa är väl att följa med till skogs och diskutera varför röjaren gör som han gör? Du får bli en stalker helt enkelt :mrgreen:

#48292 Ja.....får väl bli en sån...
En sorts "skogs paparazzi". Eller så får jag väl gå loss på egen hand i bolagsskogen runtomkring...

TS

#48522 om du är nybörjare på motorsåg skulle jag tippsa om motorsåggskörkortet hos säker skog för en urs i de grunder det medöljer och även mycket säkerhet kring arbetet :wink: :???:

Användarvisningsbild

#61203 Håller med "skogsmulle".

Ta motorsågskörkortet :-bd , Det tjänar man på i längden. Även kanske gå en röjningskurs.

Annars är det väl till att höra sig för och följa med en röjare ut i skogen och vara "paparazzi" och fråga och diskutera.

Lycka till!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Utbildning skogsröjning... *rookie av fekkstar - tis 04 aug 2015, 09:25
i Skogsröjning
8 svar
3463 läst
av David S     
ons 05 aug 2015, 19:47
Tips. av martiniholma - ons 14 aug 2013, 18:32
i Skogsvagn (Huggarvagnar)
5 svar
3387 läst