Skogsröjning

strand ryggfil

5 inlägg 5119 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

strand ryggfil

martini  
#478755 har någon provat?? går och funderar på att köpa en men men.....



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: strand ryggfil

JensSkoog  
#479352 Jag har beställd hem den frå "Kjetil Røste skogstjenester" i Norge.
Ser fram emot att testa den. Om den håller samma topp
kvalite som andra Strandsaker, så blir det bra. :wink:

Ger recension när jag fått den.

Avatar Fallback

Re: strand ryggfil

skogslaban  
#479423
JensSkoog skrev:Jag har beställd hem den frå "Kjetil Røste skogstjenester" i Norge.
Ser fram emot att testa den. Om den håller samma topp
kvalite som andra Strandsaker, så blir det bra. :wink:

Ger recension när jag fått den.

Hej, jag har köpt en från Skogma. Tycker att den är lite för grov. Det är ingen huggen fil utan det är typ diamant eller något annat hårt som är limmat på

Användarvisningsbild

Re: strand ryggfil

StefanN74  
#479828 Beställde både filmall och rygg och skränkfil från Swedex, skulle ta ett par veckor innan jag skulle få dom med ska bli roligt att testa dom. postar ett omdöme så fort klingan är filad och testad. Har hittills filat med vanlig flatfil och filmall.

Användarvisningsbild

Re: strand ryggfil

StefanN74  
#484679 Har provat bägge nu och jämfört med Husqvarnas röjsågsmall så tycker jag strands filmall för röjklinga är bättre. Tjockare och mer gediget gods i filmallen och skruvfästen istället för den lilla stålpinnen som ofta går sönder. Ryggfilen tycker jag jämfört med en vanlig flatfil är bra men priset är alldeles för högt. Kanske sänks när Stihl ska börja sälja strandklingan hoppas jag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).