Skogsröjning

Strands klinga för röjning

4 inlägg 7057 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Strands klinga för röjning

kingcab  
#226732 Hej alla som pratar om strands klinga. vi började med strands klinga för 3 årsen och vi tog fram denna åt åke strand. så jag vet att den funkar det allra besta är att sågen inte vibrerade som den brukar, när man röjer grövre träd i höga varvtal.



Joakim Olofsson, Värnamo Skogsentreprenad AB



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: strands röjklinga

JensSkoog  
#229650
kingcab skrev:Hej alla som pratar om strands klinga. vi började med strands klinga för 3 årsen och vi tog fram denna åt åke strand. så jag vet att den funkar det allra besta är att sågen inte vibrerade som den brukar, när man röjer grövre träd i höga varvtal.



Joakim Olofsson, Värnamo Skogsentreprenad AB


Hadde varit interessant å prøve den. Just det med vibration kan vara et problem med dom klingorna jag nu bruker.

Avatar Fallback

Re: strands röjklinga

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229708 Vi har provat den men röjarna säger att dom inte märker nån skillnad. Kanske annorlunda om man bar a röjer grovt?

Användarvisningsbild

Re: strands röjklinga

värmSkog  
#229719 Har kört med klingan en vecka i underröjning och jag tycker iaf att den håller sig vass längre, men det är nog dock enda skillnaden jag har märkt. Alla dom punkterna som dom räknar upp på hemsidan undrar jag att om de verkligen stämmer??

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).