Har ett ca. 10 hektar stort område tror jag det är? Får nya skogs jordbruks plan om några veckor.
skogsbilder/search.php?search_id=recent titta på mina 5st. bilder på länken till bild forumet på blandskog. Tallen har knappt växt alls, i ren tall hygge så röjer man ju bort ALL björk. Men det känns fel att satsa på det. Björken och granen och hybridlärken (framgår kanse på några bilder dåligt p.g.a. bild kvalliten)
Hur skulle ni proffs och amatör röjare gå till väga i en första röjning när man vill ha blandskog?
Vad kostar per hektar en röjning? Tar ni betalt per timme? Har ni kompitens för blandskogs röjning?
Granen är ca.3-4m hög, tallen ca.en halvmeter hög, björk ca. 4m. och hybridlärken ca. 4.5m hög. Visa partier mycket vatten sjuka. Medan andra mer av sand mark och lite steniga.
Finns inga partier där det är rena bestånd. Utan bara några få av tall plantor. (får bli rent tall skog) Någon som har erfarenhet och ider hur man ska gå till väga? Är lite sugen på leja bort det känns som 10 hektar är i mesta laget för mig att klara. När man har ett jobb vid sidan skogsbruket.