Skogsröjning

HUR PRISSÄTTER NI

10 inlägg 5073 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HUR PRISSÄTTER NI

PETER.ERIKSSON24  
#135774 PRIS UNGSKOGS RÖJNING?

Hur sätter ni priserna på en ungskogsröjning? vad jag menar det skall finnas en prismall-
så att man mäter höjden ,antal stamm,diam. sen kollar i mall vilket pris man skall sätta!


Finns det nån vänlig person som kan skicka en länk på prismall skulle underlätta vid prissättning



Vhl/peter



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: HUR PRISSÄTTER NI

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#135832 Efter ett antal objekt bör man kunna se vad det borde bli för pris utan att behöva göra en massa mätningar, Så gör iallafall jag, går ett varv runt trakten och efter det brukar man ganska enkelt kunna sätta ett bra pris. Vissa knepiga bestånd däremot är det timtid som gäller.

Avatar Fallback

Re: HUR PRISSÄTTER NI

PETER.ERIKSSON24  
#135858 jo visst kan man sätta pris men jag har hörtt att det skall finnas en prismall man kan använda! kan ju vara bra-
att hänvisa till när man gör upp med tjuriga markägare

   TS
Avatar Fallback

Re: HUR PRISSÄTTER NI

kallen  
#135869 Finns en bortsättningsmall som brukar stämma bra vid normala förhållande.
Vet dock inte var den hittas.

Användarvisningsbild

Re: HUR PRISSÄTTER NI

Mörlund  
#138368 Skogsvårdsstyrelsen har en massa mallar för både det ena och det andra.

Ring och fråga dom!

Avatar Fallback

Re: HUR PRISSÄTTER NI

PETER.ERIKSSON24  
#140109 PÅ NORRSKOG SÄGER DOM ATT JULA ELLLER JILA OSÄKER PÅ NAMNET SOM DERAS ENTREPENÖRER-
ANVÄNDER! SOM MALL NÄR DOM MÄTER IN O SÄTTER PRIS PÅ RÖJNING..

HITTAR INTE DEN MALLEN ÄR DET NÅN SOM HAR TIPS PÅ BRA MALL

OBS SKREV MED STORA BOKSTÄVER URSÄKTA FÖR DET :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: HUR PRISSÄTTER NI

slättåkraola  
#140380 Jag kan inte förstå varför man ska sätta ett fast pris på vare sig röjning eller gallring. Som jag ser det är timpenning det mest rättvisa systemet under förutsättning att vana och kompetens finns hos utövaren. Jag tar alla röjn ingar och gallringar (utförs med skördare) på timme.Har aldrig varit några problem.

Användarvisningsbild

Re: HUR PRISSÄTTER NI

Mörlund  
#140389 Tja, för den delen så brukar ett fast pris ge bättre betalt än per timme..

Jag tycker också att timpeng är att föredra, lättast för alla.

Samtidigt är det en trygghet för kunden att ha ett fast pris.

Avatar Fallback

Re: HUR PRISSÄTTER NI

PETER.ERIKSSON24  
#140415 Många gånger så vill markägaren ha ett fast pris fast rättvisast är enligt mig
JUST timmpenning

   TS
Användarvisningsbild

Re: HUR PRISSÄTTER NI

anersimyra  
#141812 Ska du röja låt säga 10 ha,gör upp om att röja t.e.x. 1 ha på timma som referens, och lämna fast pris på resten.
Mvh Anders

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).