HUR PRISSÄTTER NI

Stihl
 Svara  10 inlĂ€gg  3187 visningar  4 följer

HUR PRISSÄTTER NI

#135774 PRIS UNGSKOGS RÖJNING?

Hur sÀtter ni priserna pÄ en ungskogsröjning? vad jag menar det skall finnas en prismall-
sÄ att man mÀter höjden ,antal stamm,diam. sen kollar i mall vilket pris man skall sÀtta!

Finns det nÄn vÀnlig person som kan skicka en lÀnk pÄ prismall skulle underlÀtta vid prissÀttning

Vhl/peter

TS
Stihl
AnvÀndarvisningsbild

Re: HUR PRISSÄTTER NI

#135832 Efter ett antal objekt bör man kunna se vad det borde bli för pris utan att behöva göra en massa mÀtningar, SÄ gör iallafall jag, gÄr ett varv runt trakten och efter det brukar man ganska enkelt kunna sÀtta ett bra pris. Vissa knepiga bestÄnd dÀremot Àr det timtid som gÀller.

#135858 jo visst kan man sÀtta pris men jag har hörtt att det skall finnas en prismall man kan anvÀnda! kan ju vara bra-
att hÀnvisa till nÀr man gör upp med tjuriga markÀgare

TS

#135869 Finns en bortsÀttningsmall som brukar stÀmma bra vid normala förhÄllande.
Vet dock inte var den hittas.

AnvÀndarvisningsbild

#138368 SkogsvÄrdsstyrelsen har en massa mallar för bÄde det ena och det andra.

Ring och frÄga dom!

#140109 PÅ NORRSKOG SÄGER DOM ATT JULA ELLLER JILA OSÄKER PÅ NAMNET SOM DERAS ENTREPENÖRER-
ANVÄNDER! SOM MALL NÄR DOM MÄTER IN O SÄTTER PRIS PÅ RÖJNING..

HITTAR INTE DEN MALLEN ÄR DET NÅN SOM HAR TIPS PÅ BRA MALL

OBS SKREV MED STORA BOKSTÄVER URSÄKTA FÖR DET :grin:

TS

#140380 Jag kan inte förstÄ varför man ska sÀtta ett fast pris pÄ vare sig röjning eller gallring. Som jag ser det Àr timpenning det mest rÀttvisa systemet under förutsÀttning att vana och kompetens finns hos utövaren. Jag tar alla röjn ingar och gallringar (utförs med skördare) pÄ timme.Har aldrig varit nÄgra problem.

AnvÀndarvisningsbild

#140389 Tja, för den delen sÄ brukar ett fast pris ge bÀttre betalt Àn per timme..

Jag tycker ocksÄ att timpeng Àr att föredra, lÀttast för alla.

Samtidigt Àr det en trygghet för kunden att ha ett fast pris.

#140415 MÄnga gÄnger sÄ vill markÀgaren ha ett fast pris fast rÀttvisast Àr enligt mig
JUST timmpenning

TS

#141812 Ska du röja lÄt sÀga 10 ha,gör upp om att röja t.e.x. 1 ha pÄ timma som referens, och lÀmna fast pris pÄ resten.
Mvh Anders

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).
Annonser