Före och efter jobbet

Praktik på mjölkgård

4 inlägg 2043 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Praktik på mjölkgård

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8130 har nu tillbringat min första dag på min praktik och tänkte därför föra lite bok över vad jag gjort.
Idag så har jag mest suttit och stört mig på den valtra valmet 6550 jag kört en tallriksharv med. Anledningen till att jag stört mig på den är att växlarna vart otroligt svåra att få i när man vill lägga i dom... Annars så har jag hjläpt till att lära in en ko i mjölkroboten. En ny erfarenhet måste jag säga



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8132 vet hur de är.. vi har också nån valtra 6000 serie på skolan me frontlastare, helt okej å köra, förutom att växlarna krånglar :(

enligt lärarn så är det ett känt fel på dom dessvärre

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8148 Dags att sammanfatta dag 2.
Idag började dagen med att jag kom väldigt mkt försent till lagårn...
men men... Det var bara börja me det som folk sa åt mig att göra så det var snabbt ur världen.
Efter fikat bar det av till granngården och hämta ensilage...
När ensilaget var på gården så skulle jag åka iväg och plöja men då jag åkte till fel åker och den som skulle hjälpa mig igång kom sa han att det inte gjorde något utan att han fick köra mer traktor vilket han var glad över...

   TS
Avatar Fallback

Lantbruksforum.se

clubsport  
#10796 Kolla in den sidan jag hittade!!! Riktigt bra sida man kan göar mycket....


//Nicklas



http://www.lantbruksforum.se

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).