Skogsmaskin Simulator

Svara  26 inlägg  16921 visningar  2 följer
Användarvisningsbild

#39116 Ja fler kanske skulle få intresse om det var så enkelt att pröva på, finns ju mycket grävmaskin-simulator spel typ. Finns även simulator för yrket bonde :D Har själv prövat, riktigt kul. Så frågan är varför det inte finns någon skogs simulator alls :( Jag tycker det skulle vara kul att pröva lite skördare på simulator. Då man tillbringar all annan tid i skotaren :D

PW
Användarvisningsbild

#39120 Vad finns det för grävmaskinssimulatorer då?

Användarvisningsbild

Palms skrev:Vad finns det för grävmaskinssimulatorer då?

Finns en demo utav en riktig simulator på internet kan inte adress nu. Sen finns det simulator/spel som construction destruction och bagger simulator 2008.

Valmet860.1 skrev:
Palms skrev:Vad finns det för grävmaskinssimulatorer då?

Finns en demo utav en riktig simulator på internet kan inte adress nu. Sen finns det simulator/spel som construction destruction och bagger simulator 2008.

Tänkte du på denna?
http://www.blimaskinforare.nu/

Har inte provat den själv för min dator är för trög :P

Användarvisningsbild

#39186 Ja precis den :) Har inte fått den att funka, saknar en licensfil bara. Den dom skickar funkar ej :(

Användarvisningsbild

#39191 Har fått det att funka nu. kan lasta 11 stenar sen är demot över. Lite halv kul ändå.

Användarvisningsbild

#39195 Testade just, men den kräver joystick och det har jag inte inkopplad.
Det borde finnas en variant med enbart tgb-styrning.

Användarvisningsbild

Slurfi skrev:Testade just, men den kräver joystick och det har jag inte inkopplad.
Det borde finnas en variant med enbart tgb-styrning.

Har en handkontroll med två analoga spakar på. Funkar kanon. Kan tipsa om construction destruction där kan man köra med tangenterna.

#39622 vi har på S:A vikens naturbruksgymnasium 4 st. kran simulatorer som inte är något att ha..

sedan har vi en Ponsse skördare 3D

och en john deere skosdare som man även kan skota i..

saknar valmet simulatorn...

men om man nu ska börja prata priser och så.. så ligger skördarsimulatorerna på nästan lika mycket som en maskin..

bättre att satsa på riktig maskin i stället.. man blir ganska snart trött på simulatorerna och yr i huvudet av 3D funktionen...

Re: Skogsmaskin Simulator

#42937 Hehe dom nya skotar-skördar simulatorerna vi har på skolan( Stora Segerstad & Värnamo Naturbruksgymnasium ) nu kostade 3 miljoner styck om ja inte minns fel :D Så om man har pengar till en sån kan man ju nästan köpa en riktig maskin istället... :wink:

Re: Skogsmaskin Simulator

#131668 Jag har skikat ett mail till john deere och dom har inga PC simulatorer till privat personer!=)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
simulator av rottneblondin750 - mån 08 okt 2012, 22:06
i Öppna kategorin
2 svar
1432 läst
av Mäki     
tis 09 okt 2012, 19:24
Farming simulator 2011 av fmg,anton-99 - ons 04 jan 2012, 17:41
i Öppna kategorin
2 svar
1280 läst